Home

Cara Membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma Mudah 7 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Masak guna api perlahan hingga pekat. Potong puding roti bakar yang dah sejuk , hidangkan bersama sos kastard ini. Kalau anda tak nak guna coklat chip pun boleh, gunakan kismis sebagai ganti atau buahan-buahan.

Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma - velavinkabakery.com Tips nak buat puding roti sos kastard sedap ialah rotinye ? Lagi pun roti ni lebih sihat dan bagus untuk kesihatan. Watch and download full film, seasons and episodes on iflix.

11 Ingredients of Resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8 keping - roti.
  2. Sedia 1 kotak - susu segar.
  3. Sedia 1 - biji telur gred A.
  4. Sedia 2 - sudu besar gula perang.
  5. Sedia 2 - sudu besar butter.
  6. Sedia 2 - biji kurma.
  7. Sedia - Sos Kastard.
  8. Sedia 1 kotak - susu segar.
  9. Sedia 2 - sudu tepung kastard.
  10. Sedia 2 - sudu besar gula perang.
  11. Sedia 3/4 cawan - air.

Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan Di Hong Kong, puding roti lazimnya disajikan bersama kuah krim vanila. Puding Roti Kukus Dengan Sos Kastard. Sebelum ni saya pernah buat puding roti kastard dan juga puding roti epal. Kalau nak makan bersama sos kastard, boleh kurangkan sikit gula di dalam puding roti pisang ni sebab sos kastard dah ada rasa manis.

7 Cara Membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Roti di potong dan di susun ke dalam loyang..
  2. Satukan susu segar, gula perang, telur dan butter tadi sehingga semua bahan sebati dan cair..
  3. Masukkan butter dan gaul rata sehingga bahan semua cair dan tidak berketul lagi..
  4. Tuang bancuhan tadi ke atas roti. Tekan dan ratakan..
  5. Taburkan buah kurma di atas nya. Dan bakar di dalam air fryer pada suhu 160 darjah celcium selama 20-30minit..
  6. Satukan semua bahan utk sos. Kacau sehingga pekat dan mendidih seketika..
  7. Simpan dalam bekas dan sejukkan dahulu..

Sementara menunggu puding dibakar, sediakan kuah kastard. Masukkan susu, gula, esen vanilla dan tepung kastard ke dalam periuk. Untuk air fryer kena adjust suhu ikut jenis air. Sekarang dah suka main kat dapur, terus cuba resepi sos kastard ni. Memang sos ni lah yang paling sedap.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Kurma Air fryer Bersama Sos Kastard #kurma ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!