Home

Cara Membuat Wanpaku Aku Terpaku Sedap 19 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Wanpaku Aku Terpaku di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Wanpaku Aku Terpaku yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Wanpaku Aku Terpaku - velavinkabakery.com

13 Bahan - Bahan Resepi Wanpaku Aku Terpaku

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Wanpaku Aku Terpaku ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 2 keping - roti.
  2. Sedia 2 keping - nagut ayam tempura (digoreng).
  3. Sedia 2 batang - sosej ayam (di rebus).
  4. Sedia 1 keping - Cheese.
  5. Sedia 1 - sudu besar butter/ majerin.
  6. Sedia 1/2 batang - timun (sagat memanjang).
  7. Sedia 1/2 batang - lobak merah (potong memanjang).
  8. Sedia 2 potong - tomato (potong dadu).
  9. Sedia 4 - hirisan nenas (saiz kecil).
  10. Sedia - Sehelai daun salad.
  11. Sedia - Mayonis.
  12. Sedia - Sos cili.
  13. Sedia - Plastik wrap.

19 Cara Membuat Wanpaku Aku Terpaku

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Wanpaku Aku Terpaku pula. Simple saja cuma 19 langkah.

  1. Sediakan semua bahan bahan.
  2. Letak plastik wrap terlebih dahulu.
  3. Kemudian letak sekeping roti dan sapukan majerin/butter ke atas roti tadi.ke dua dua keping roti hendaklah disapu majerin/ butter..
  4. Kemudian letak salat di atas roti..
  5. Kemudian letak lobak yang dihiris memanjang di atas salad.
  6. Setelah itu diletak hirisan nenas.
  7. Kemudian letak mayonis diatasnya..
  8. Setelah itu baru kita letakkan sosej dan nagut.
  9. Kemudian letak sos di atasnya..
  10. Kemudian letak timun yang di sagat memanjang.
  11. Selepas itu letak tomato yang dipotong dadu..
  12. Kemudian letak mayonis.
  13. Setelah itu letak sekeping cheese.
  14. Dan letak la sekeping roti tadi di akhir susunan tersebut..
  15. Setelah proses siap,boleh la di bungkus /wrap roti tersebut..
  16. Setelah itu barulah dipotong kepada dua bahagian menggunakan pisau yang tajam.Jangan tekan kuat dengan kuat ketika memotong..
  17. Inilah hasilnya setelah di potong..
  18. Setengah potong dah cukup kenyang bagi saya..
  19. Boleh lah memakannya.Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Wanpaku Aku Terpaku ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!