Home

Cara Membuat Ayam panggang sunquick Mudah 14 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam panggang sunquick di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam panggang sunquick yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam panggang sunquick - velavinkabakery.com

14 Bahan - Bahan Resepi Ayam panggang sunquick

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam panggang sunquick ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - biji ubi kentang.
  2. Sedia 2 - biji lobak merah.
  3. Sedia 10 - biji baby tomato.
  4. Sedia sedikit - brokoli hijau.
  5. Sedia 2 - biji bawang besar*.
  6. Sedia 2 inchi - halia*.
  7. Sedia 3 - biji bawang putih*.
  8. Sedia 3 - sudu besar sunquick oren*.
  9. Sedia 1 - senduk sos blackpepper*.
  10. Sedia 3 - sudu besar majerin.
  11. Sedia 1 - ketul kiub ayam*.
  12. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  13. Sedia 2 - sudu besar gula pasir*.
  14. Sedia 3 - sudu besar madu*.

4 Cara Penyediaan Ayam panggang sunquick

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam panggang sunquick pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. 1 ekor ayam dibersihkan dan lemur kn dengan sedikit serbuk kunyit supaya tidak berbau dan kecantikan warna ayam.biarkan sebentar.
  2. Semua bahan yang bertanda (*) blend dengan sedikit air sahaja yea.dah kisar semua perap kan ayam selama 2 jam untuk lebih flavour orang kata😂.
  3. Amik tray dari oven dan lapik kan dia dengan aluminium foil supaya tak melekat yea.kemudia letakkan ayam bersama ubi kentang,brokoli hijau,lobak merah dan baby tomato.jangan lupa pada ayam tu sapu kan majerin supaya dia berkilat dan nampak sexy🌺.
  4. Bakar dalam suhu 200'c dengan api atas bawah selama 35 minit yea..hidangan telah dihidang dengan daun parsley.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam panggang sunquick ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!