Home

Resepi Puding Roti Kastad Berkrim Cepat 14 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Kastad Berkrim di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Kastad Berkrim yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. #foodlovers #resepimudah #puddingrotikastard #pudingrotimudah #simplerecipe #dessert Peminat puding roti kastard ada tak? Resepi viral puding roti sos kastad(mesti cuba!!) Puding Roti Sos Kastard Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico Ia boleh dihidangkan bersama kuah manis, di Malaysia, ia lazimnya disajikan dengan kuah kastad.

Puding Roti Kastad Berkrim - velavinkabakery.com Masukkan kesemua bahan kedalam periuk, masak dengan api yang kecil. Sendukkan puding roti yang telah masak kedalam pinggan dan curahkan sos kastad diatas puding roti tadi. Krim karamel & puding roti kastad.

14 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Kastad Berkrim

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Kastad Berkrim ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Puding.
  2. Sedia 1 cawan - susu full cream.
  3. Sedia 1/2 cawan - susu cair.
  4. Sedia 2-3 - sb susu pekat.
  5. Sedia 1 - sb butter.
  6. Sedia 2 keping - keju.
  7. Sedia 1 - biji telur.
  8. Sedia Sedikit - esen vanila.
  9. Sedia 8 keping - Roti putih Gardenia - potong empat.
  10. Sedia - Bahan kastad:.
  11. Sedia 1 tin - susu cair.
  12. Sedia 2 - sudu tepung kastad.
  13. Sedia 2 - sb gula perang.
  14. Sedia Sedikit - esen vanila.

Walaupun roti Gardenia sedap dimakan begitu sahaja, tetapi jika makan selalu begitu pasti berasa bosan. Malah, makan roti cicah air milo, sapu planta atau. Untuk pengetahuan anda, roti jenama Gardenia menjadi pilihannya berikutan ia menjadikan puding rotinya soft dan gebu. Crite puding roti dh berhabuk baru ade mase nk update. heheh. mcm biase, alasan bz memanjang. crite puding roti ni bermula bile one of my return customer, Pn.

3 Step by Step Puding Roti Kastad Berkrim

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Kastad Berkrim pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Kacau semua bahan puding kecuali dalam kuali atas api kecil sehingga butter dan keju cair. X perlu sampai mendidih..
  2. Tuang bahan puding ke atas roti yg telah disusun dalam loyang. Tabur kismis dan gula perang. Bakar pada suhu 170 selama 35-40 minit..
  3. Utk kastad, kacau semua bahan kastad tanpa api sehingga sekata. Kemudian, masak bahan kastad dengan api kecil sehingga pekat. Siap!.

Suri yg request. how do i thank her for the 'idea'. Variasi puding sendiri sangat bermacam-macam dari puding buah, puding ubi, puding kacang hijau hingga puding roti. Puding roti berbahan dasar agar-agar, santan, telur, susu, roti tawar dan gula, yang dicampur menjadi satu. Biasanya ada juga yang ditambah dengan berbagai rasa seperti. See more ideas about Agar, Recipes, Pudding desserts.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Kastad Berkrim ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!