Home

Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam Enak 19 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sushi Pulut Rendang Ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Sushi Pulut Rendang Ayam - velavinkabakery.com

6 Ingredients of Resepi Sushi Pulut Rendang Ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sushi Pulut Rendang Ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Rendang Ayam secukupnya.
  2. Sedia - Pulut secukupnya.
  3. Sedia 1 batang - timun jepun (potong memanjang).
  4. Sedia 3 - biji telur.
  5. Sedia 1/4 cawan - susu cair.
  6. Sedia - secubit garam.

19 Step by Step Sushi Pulut Rendang Ayam

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sushi Pulut Rendang Ayam pula. Simple saja cuma 19 langkah.

  1. ~Untuk rendang resepi di link ni ye... Jom tengok resipi lazat ini: Rendang Simple https://cookpad.com/my/recipes/10419380-rendang-simple?token=SLtx7mrBEtNNfq113Wff93nN.
  2. ~Untuk pulut pula resepi di link ni.. cuma yang ni aznie buat kosong je tak bubuh pewarna... Jom tengok resipi lazat ini: Pulut Harung https://cookpad.com/my/recipes/10419688-pulut-harung?token=aDKUgmNyYX8BgrDyTJmqaq9i.
  3. ~pukul telur, susu dan juga garam hingga sebati....
  4. ~kemudian panaskan kuali non stick.. bubuh sedikit minyak.. ratakan ngan tisu.. kita tak nak minyak banyak.. minyak cuma bubuh sekali ni je.. lepas tu tak payah bubuh dah....
  5. ~masukkan sesenduk kecil adunan telur.. lenggangkan kuali.. biar ia rata.. masak sekejap je ye.. kemudian balikkan kejap.. dalam 3 saat kita angkat..
  6. ~buat hingga habis semua adunan telur.. bila masak kita tindihkan je semua. in shaa allah memang tak melekat...
  7. ~ambil sekeping dadar telur tadi.. kita gunting bucu ia.. biar kelihatan empat segi...
  8. ~bubuh pulut.. ratakan...
  9. ~kemudian bubuh rendang ayam.. ayam aznie carik-carik isinya.. tak de la nanti tercekik tulang.. hihi...
  10. ~bubuh timun.. susun kemas....
  11. ~kemudian gulung dengan kemas.. tekan2 bagi padat skit.. tak de la nanti kita potong berderai pulak kan...Aznie gulung guna plastik nasi lemak je.. guna apa yang ada je.. 😁.
  12. ~bole la dipotong.. setiap kali potong pisau lap tisu.. tak nak nampak comot...
  13. ~siap.. seronok bila buat suami ngan anak-anak suka.. lain kali kena buat lebih skit....
  14. .
  15. .
  16. .
  17. .
  18. .
  19. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sushi Pulut Rendang Ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!