Home

Cara Memasak Nasi Ayam Travel Cepat 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Nasi Ayam Travel di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Nasi Ayam Travel yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Review Nasi Betutu Warung Liku -Biasa (Rp. Entah kenapa lagi hobi mendokumentasikan kegiatan. Azhar Station Special Nasi Ayam Goreng Kunyit.

Nasi Ayam Travel - velavinkabakery.com Mesti ramai yang suka makan nasi ayam kan. Nice balinese breakfast Nasi Ayam in Sanur. Reasonable price, but the place is to small and the You cannot visit Sanur without partaking of the Nasia Ayam Men Weti on a Sunday morning - join the.

7 Bahan - Bahan Resepi Nasi Ayam Travel

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Nasi Ayam Travel ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 keping - dada ayam- di potong dadu.
  2. Sedia 1/2 batang - lobak- di potong dadu.
  3. Sedia Sedikit - daun bawang.
  4. Sedia 1 - kiub pati ayam.
  5. Sedia 3 ulas - bawang putih - di ketuk.
  6. Sedia 1 - pot nasi.
  7. Sedia - Air secukupnya mengikut sukatan beras masing-masing.

Anak anak saya memang suka makan nasi ayam dan sepertinya mereka tidak pernah jemu jemu. But it's the chicken that everyone loves. Kuliner nasi ayam ini cukup mudah ditemukan di Semarang pada malam hari. KompasTravel pun memesan satu porsi nasi ayam tersebut lengkap dengan tambahan lauk dada ayam.

6 Step by Step Nasi Ayam Travel

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Nasi Ayam Travel pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Bahan utama di potong dadu.
  2. Beras di basuh bersih-bersih.
  3. Masukkan bahan utama tadi bersama beras tadi..
  4. Tambahkan air mengikut sukatan beras masing-masing.
  5. Gaul rata dan masukkan ke dalam rice cooker. Tekan cook macam kita masak nasi tu..
  6. Hasil nasi yang dah siap. Boleh di hidang makan..

Resepi Nasi Ayam yang memang pasti sedap dan sangat sesuai dihidangkan untuk majlis-majlis tertentu. Sangat berbaloi mencuba resepi ini walaupun nampak sukar dan munggunakan bahan yang. mangkok, masukkan nasi secukupnya, kemudian tambahkan suwiran ayam, telur, seledri, tauge, air jeruk dan sedikit kecap manis, tuangkan kuah sotonya f. Soto ayam kudus pun siap disajikan. Konon, nasi ayam adalah salah satu kuliner nasi ayam paling legendaris di Semarang, nih. Nasi ayam diinspirasi oleh Nasi Ayam Kak Laily Subang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Nasi Ayam Travel ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!