Home

Resepi Puding kastard koktail dengan sos kastard Sedap 6 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding kastard koktail dengan sos kastard di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding kastard koktail dengan sos kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Potong puding roti bakar yang dah sejuk , hidangkan bersama sos kastard ini. Kalau anda tak nak guna coklat chip pun boleh, gunakan kismis sebagai ganti atau buahan-buahan. Lihat juga resipi untuk Puding kastard koktail dengan sos kastard.

Puding kastard koktail dengan sos kastard - velavinkabakery.com Selamat mencuba resepi puding buah sos kastad cara. Puding roti makan dengan sos kastard menu di petang hari. hehe. biasa la kat rumah mesti ada je roti makan tak sempat nak habis tapi tarikh dah nak expired. kn kn kn? Kecuali yang memang suka makan roti la.

13 Bahan - Bahan Resepi Puding kastard koktail dengan sos kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding kastard koktail dengan sos kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan untuk puding.
  2. Sedia 2 - cwn tepung kastard.
  3. Sedia 8 - cwn air.
  4. Sedia 8 - sdb gula.
  5. Sedia - Bahan untuk sos.
  6. Sedia 1 tin - susu cair.
  7. Sedia 3 tin - air- guna sukatan tin susu.
  8. Sedia 2 - sdk esen vanilla.
  9. Sedia 2 helai - daun pandan-disimpul.
  10. Sedia 2 - sdb penuh tepung kastard.
  11. Sedia 2 - cwn gula- tahap kemanisan boleh ejas sendiri ye.
  12. Sedia - Bahan hiasan.
  13. Sedia 1 tin - koktail.

Puding kastard memang menjadi kegemaran ramai dan resepi dari MARIGOLD ini menjadi lebih menarik apabila di makan dengan sos betik limau kasturi. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat. Korang boleh juga buat agar-agar kosong dan masak tepung kastard dan dihidangkan dengan susu koktel ni. Yang penting bahan asasnya nata de coco dan buah campuran.

6 Cara Memasak Puding kastard koktail dengan sos kastard

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding kastard koktail dengan sos kastard pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Masukkan semua bahan puding kedlm periuk kacau rata & hidupkan api..kacau sentiasa.
  2. Bila dah likat perkahankan api & sentiasa kacau..dah nampak ade bubble & meletupĀ² kecil boleh tutup api & masukkan kdlm acuan yg anda gemari.
  3. Buat sos dia pulak.
  4. Masukkan semua bhn untuk buat sos kedlm periuk...kacau rata..ejas sendiri tahap kemanisan dia.
  5. Dah nampak sos dia pekat...sambil mengacau...tak perlu mendidih lama...dah nampak ade gelombang tepi periuk tu boleh tutup api..sejukkan dulu semua & simpan dlm peti ais...
  6. Masa nak hidang nnt letak koktail atas puding tu..sedap makan ketika sejuk.

Resepi Puding Roti Kukus Dengan Sos Kastard Lemak Berkrim. Resepi Puding Koktel Senang Dan Mudah. Puding kastard koktail - puding ini sedap dimakan sejuk. Kitchen Mak Tok (Sajian Dapur Bonda): Resepi Retro: Puding. Malam ini saya membuat Puding Kastard Jagung sahaja tanpa Buah buahan Koktail.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding kastard koktail dengan sos kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!