Home

Resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail Mudah 8 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Kastard Jagung Berkoktail yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Lihat juga resipi untuk Puding kastard koktail dengan sos kastard. Dapatkan resipi penuh Puding Kastard Berkuah Koktail di: www.icookasia.com/puding-kastard-berkuah-koktail/. Selalu beli puding kastard jagung ni ada yang tak berapa sedap sangat.

Puding Kastard Jagung Berkoktail - velavinkabakery.com Senang nak faham bila dah tengok video. Campurkan semua bahan di dalam periuk. Teringin nak buat dessert yg simple n sedap.

6 Ingredients of Resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Kastard Jagung Berkoktail ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 cawan - tepung kastard.
  2. Sedia 1 tin - jagung manis (Jagung Creamer).
  3. Sedia 3/4 cawan - gula.
  4. Sedia 3 cawan - air.
  5. Sedia 1 tin - susu cair.
  6. Sedia 1/2 tin - buah-buahan campuran.

Kalu boleh nak buat dessert yg tak poning kepala. Saya cadangkan 'Puding Kastard Jagung' simple, senang n insyallah sedap. Resepi yang kami bawakan adalah resepi puding kastard jagung. Resepi ini telah dikongsikan oleh Dya Nadya telah mendapat banyak likes serta perkongsian di media sosial.

8 Step by Step Puding Kastard Jagung Berkoktail

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Kastard Jagung Berkoktail pula. Simple saja cuma 8 langkah.

  1. Tuangkan 1 cawan tepung kastard dan dicampurkan dengan 3 cawan air di dalam periuk atau kuali. Kacau seketika supaya tepung kastard tidak berketul..
  2. Masukkan 1 tin jagung manis. Yani pilih Jagung Creamer. Kacau supaya ia tidak berketul..
  3. Kemudian masukkan pula 1 tin susu cair dan kacau sebati..
  4. Masukkan 3/4 cawan gula. Rasanya tidak terlalu manis..
  5. Setelah semua bahan di campurkan di dalam periuk, hidupkan api memasak & kacau kerap sehingga ia pekat..
  6. Di bekas untuk masukkan puding yang telah dimasak nanti, masukkan dahulu buah-buahan campuran sebanyak 1/2 tin dan ketepikan..
  7. Bila bancuhan puding telah pekat, tutup api memasak dan tuangkan ke dalam bekas yang telah diisi buah-buahan campuran. Tip: Setelah bekas dipenuhi puding, ketuk atau hentak perlahan-lahan dilapisi kain dibawahnya untuk puding tersebut mampat atau padat secara rata. Sejukkan di atas dulang berisi air. Kemudian, boleh disimpan di dalam peti sejuk sebelum dihidangkan..
  8. Setelah sejuk...letakkan pinggan dan terbalikkan bekas puding tersebut. Jadi buah-buahan campuran tersebut akan berada dibahagian atas. Siap untuk dihidangkan.✌️.

Cara penyediaannya juga tak renyah dan tak guna banyak bahan. Cara masak puding kastard jagung lembut bergedik. Hello semua pengunjung blog ini, puding puding pudiiing. siapa suka puding jagung kastard? memang best lah puding ini sangat lembut, manis berkrim dan kaya dengan butir-butir jagung. apabila bulan ramadhan makanan ini sangat sesuai apabila dijadikan sebagai menu berbuka puasa dan juga. Sebut sahaja resepi puding kastard, antara terbayang dalam kepala ialah resepi puding kastard, puding karamel, puding jagung dan sebagainya. Kalau tiba musim bulan Ramadhan,juadah puding ni mesti mudah untuk didapati kan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!