Home

Resepi Puding kastard nenas Cepat 8 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding kastard nenas di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding kastard nenas yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Puding yang MESTI di cuba. Hai semua.harini Ariana nak share resepi Puding Roti Kuah Kastard untuk korang cuba. Puding Custard yang lezat ini dibuat dari bahan-bahan yang mudah dicari: telur, gula dan susu.

Puding kastard nenas - velavinkabakery.com Resepi ini saya ambil dari Dapur CT iaitu resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail. Itu pun kerana saya hanya ingin. Puding tiramisu kastard ni sangat sedap dihidangkan semasa sejuk.

8 Ingredients of Resepi Puding kastard nenas

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding kastard nenas ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bancuhan puding.
  2. Sedia 2 1/2 cawan - air.
  3. Sedia 1/2 cawan - (kalau nak kurangkan lg pun 👌🏾).
  4. Sedia 1/3 cawan - susu tepung yg anak2 minum.
  5. Sedia 1/4 cawan - tepung kastard.
  6. Sedia - Cadangan hiasan.
  7. Sedia - beberapa juring nenas yg dipotong kecil.
  8. Sedia - pewarna.

Saya letak di dalam bekas kecil Sebelum nak buat puding tiramisu kastard ni, jom tengok dulu video yang saya sediakan kat. Lihat juga resipi untuk Puding kastard koktail dengan sos kastard. puding jagung kastard ini sangat sesuai bila dimakan bersama keluarga di hujung minggu. pasti bunda ingin tahu cara membuatnya pewarna kuning - opsyenal. Bread Pudding with Custard Sauce [Classical Music]. Sebut sahaja resepi puding kastard, antara terbayang dalam kepala ialah resepi puding kastard, puding karamel, puding jagung dan sebagainya.

3 Cara Penyediaan Puding kastard nenas

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding kastard nenas pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan2 spt dlm gambar.
  2. Dgn menggunakan api perlahan, masukkan air dlm kuali. Kemudian tambahkan tepung kastard. Kacau sehingga bancuhan puding pekat..
  3. Masukkan puding kedlm bekas kecil kemudian simpan dlm peti ais sblm menikmatinya. Hiaskan ikut citarasa masing2. Diatas puding boleh dihiaskan dgn nanas madu 🍍.

Sediakan bekas/acuan, masukkan aduanan puding secara berselang-seli untuk mendapatkan corak marble. Puding Kastard Berkuah - Resepi Mudah dan Ringkas. Temukan pin ini dan lainnya di Puding. Kelazatan puding buih semakin kick bila dimakan bersama sos kastard. Sos kastard dibuat dengan susu dan tepung kastard.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding kastard nenas ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!