Home

Resepi Wanpaku (chicken floss & eeg) Mudah 16 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Wanpaku (chicken floss & eeg) di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Wanpaku (chicken floss & eeg) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Wanpaku (chicken floss & eeg) - velavinkabakery.com

16 Bahan - Bahan Resepi Wanpaku (chicken floss & eeg)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Wanpaku (chicken floss & eeg) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 16 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan.
  2. Sedia 4 keping - roti.
  3. Sedia 1 - sudu besar butter.
  4. Sedia 1/2 cawan - Chicken Floss (bole juga bubuh lebih ikut suka).
  5. Sedia 2 - biji telur (rebus 25 minit api sedang).
  6. Sedia 2 keping - slice cheese.
  7. Sedia 1/2 - biji cili capsicum merah (potong memanjang).
  8. Sedia 1/2 - biji cili capsicum hijau (potong memanjang).
  9. Sedia 1/2 - biji timun (potong bulat).
  10. Sedia 1/2 - biji kecil kobis ungu (sagat halus).
  11. Sedia 2 - biji tomato (potong bulat).
  12. Sedia 1 keping - nenas (potong kecil).
  13. Sedia 6 helai - daun salad.
  14. Sedia 1 - sudu besar kwepie hot spicy.
  15. Sedia - cling plastik wrap secukupnya untuk membalut.
  16. Sedia - 4 keping *wrax paper.

11 Cara Membuat Wanpaku (chicken floss & eeg)

Dah ada 16 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Wanpaku (chicken floss & eeg) pula. Simple saja cuma 11 langkah.

  1. Cara ~sapu roti dengan butter.. skit je tau...
  2. ~kemudian kita bubuh salad, kobis ungu, cheese, tomato, sos kwepie, chicken floss, serbuk lada hitam...
  3. ~bubuh cili capsicum, telur, timun, nenas, mayonis dan salad.. tutup balik ngan roti...
  4. ~angkat.. balut ngan plastik wrap ketat-ketat.. kemudian potong dengan menggunakan pisau tajam.. (potong tu sopan-sopan sedikit ye.. jangan ganas beno)😅.
  5. ~kemudian aznie balut lagi dengan wrax paper..
  6. ~siap.. bole la makan...
  7. .
  8. .
  9. .
  10. .
  11. .

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Wanpaku (chicken floss & eeg) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!