Home

Cara Membuat Ayam panggang black pepper Cepat 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam panggang black pepper di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam panggang black pepper yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Meskipun bahan-bahan dan cara masaknya sederhana, tetapi masakan ini sangat lezat. Resepi Ayam Panggang Black Pepper ini kiriman Kak Raja. Resipi Ayam Panggang Blackpepper - Pejam celik hariam malam hari ni dah Jumaat.

Ayam panggang black pepper - velavinkabakery.com Ayam panggang black pepper ini enak dimakan begitu saja ataupun dimakan dengan sos atau pencecah. Berikut ialah bahan-bahan yang diperlukan dan cara menyediakan menu ayam panggang blackpepper ini. Resipi ayam panggang airfryer @ ayammas black pepper adib.

9 Ingredients of Resepi Ayam panggang black pepper

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam panggang black pepper ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/2 - ekor ayam-potong kecil.
  2. Sedia 3 ulas - bawang putih tumbuk.
  3. Sedia 2 - inci halia ditumbuk.
  4. Sedia 1 - sdb serbuk lada hitam.
  5. Sedia 2 - sdb kicap manis.
  6. Sedia 1 - sdb sos tiram.
  7. Sedia 2 - sdb madu.
  8. Sedia - Garam.
  9. Sedia - Minyak.

Angkat dan Ayam Panggang air fryer sedia untuk dinikmati. Nak buat ayam panggang ni memang sangat senang. Kalau nak gantikan dengan daging pun bole jugak. Ataupun bole tengok resepi lambchop dengan black pepper sauce kat sini.

5 Instructions Ayam panggang black pepper

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam panggang black pepper pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Gaul ayam dengan bahan2 di atas..
  2. Masukkan ke dalam loyang. Perap selama 2 jam..
  3. Panas oven 180 darjah. Sapu minyak atas ayam.
  4. Bakar ayam selama 1/2 jam atau secukup masak..
  5. Siap untuk dihidang..

Boleh gunakan resepi black pepper sauce ni untuk. Percik ayam panggang is a popular grilled skewered chicken commonly sold in night market or at Ramadan bazaar. Cara ini jadikan ayam masak sepenuhnya, tidak kering. Ayam panggang merupakan hidangan lezat bernutrisi. Resep ayam panggang sudah tersedia, sehingga bisa dicicipi lewat aneka resep masakan yang simple ini.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam panggang black pepper ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!