Home

Cara Membuat Wanpaku “Rendang Ayam” Cepat 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Wanpaku “Rendang Ayam” di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Wanpaku “Rendang Ayam” yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Wanpaku “Rendang Ayam” - velavinkabakery.com

8 Ingredients of Resepi Wanpaku “Rendang Ayam”

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Wanpaku “Rendang Ayam” ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - Rendang Ayam Adabi.
  2. Sedia 2 keping - keju cheddar.
  3. Sedia 8 helai - daun salad.
  4. Sedia 5 keping - hirisan timun (dipotong halus).
  5. Sedia 6 keping - hirisan lobak merah (dipotong halus).
  6. Sedia 10 gm - hirisan kubis ungu.
  7. Sedia 1 - sudu besar mayonis.
  8. Sedia 2 keping - roti wholemeal.

6 Instructions Wanpaku “Rendang Ayam”

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Wanpaku “Rendang Ayam” pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan. Rendang Ayam Adabi ni sedap tau. Dia punya sedap dan pedas tu macam masakan mak-mak masak tu..
  2. Permukaan roti disapu dengan mayonis. Lapisi dengan keju cheddar..
  3. Lapisi dengan daun salad dan rendang ayam..
  4. Terus lapisi dengan sayuran dan rendang yang ada (ketebalan dan cara susunan mengikut citrasa masing-masing).
  5. Letak keju cheddar dan tutup semula dengan sekeping roti yang telah disapu mayonis..
  6. Bungkus dengan kemas menggunakan "plastic wrap". Sedia untuk dihidang. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Wanpaku “Rendang Ayam” ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!