Home

Cara Membuat Puding Jagung Mudah 7 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Jagung di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Jagung yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Jagung - velavinkabakery.com

7 Bahan - Bahan Resepi Puding Jagung

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Jagung ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - jagung krim.
  2. Sedia 1 tin - tepung kastard.
  3. Sedia 1 tin - gula.
  4. Sedia 2 tin - santan.
  5. Sedia 1 tin - susu cair.
  6. Sedia 2 tin - air.
  7. Sedia - Garam secubit.

5 Instructions Puding Jagung

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Jagung pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. ­čĺíSukatan tin tu pakai dari tin susu cair yang 400ml atau tin dari jagung krimer pun ok.pastu buang tin. tak payah basuh cawan ke ape hehe. dan pastikan tin tu bersih jugak kat luar ok. Cara masak; 1. Masukkan semua bahan dalam periuk. kacau dulu sampai semua sebati.perhatian: Jangan masukkan tin pula..
  2. 2. Letak atas api. masak, kacau dengan hand whisk jangan tinggai nanti berketul dan hangit.
  3. Kacau sampai mendidih sikit, terus tuang dalam loyang size 10in x 10in..
  4. Pastikan loyang berlapik plastik atau boleh jugak cuma basahkan loyang dengan air, kemudian tuang adunan tadi tanpa membuang masa. Kalau nak mulus kat atas terus tuang jangan lambat..
  5. Sejukkan dalam peti sejuk. Kemudian boleh potong..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Jagung ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!