Home

Cara Memasak Kuih Che Mek Molek Mudah 5 Bahan

Aneka Resepi Kuih Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kuih Che Mek Molek di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kuih Che Mek Molek yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kuih Che Mek Molek - velavinkabakery.com

5 Ingredients of Resepi Kuih Che Mek Molek

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kuih Che Mek Molek ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 500 gm - keledek oren siap direbus tanpa kulit.
  2. Sedia 1/2 cawan - tepung gandum.
  3. Sedia 1/2 cawan - gula (akk guna brown sugar).
  4. Sedia - Secubit garam halus.
  5. Sedia - Minyak masak secukupnya untuk mengoreng.

4 Cara Penyediaan Kuih Che Mek Molek

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kuih Che Mek Molek pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Ubi keledek dilenyek dan satukan bersama tepung serta secubit garam...Gaul bersama hingga sebati...rehat kan doh seketika..
  2. Bahagikan doh tadi dlm 25 gm setiap sebiji...bulat2kan dan isi dengan 1 sudu teh gula ditengah2...bentukan sedikit membujur...ulangi proses sehingga selesai..
  3. Panaskan minyak didalam kuali...guna api dapur yg sederhana... masukan perlahan2 kuih Che mek molek kedalam minyak panas...tunggu hingga keperangan dan balik2 kan hingga masak serata...bila dah masak boleh diangkat dan tos kan minyak..
  4. Kuih Che Mek Molek...#StyleAzaAaj is done molek2 semuanya...happy tauuu berjaya jugak kejadianya 😍😘😋.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kuih Che Mek Molek ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!