Home

Resepi Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) Enak 5 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Cara mudah dan cepat untuk buat hidangan yang mudah serta sedappp. Selamat mencuba resipi ayam Goreng ala Kak Wok ini. Ambil ayam yang dipotong kecil dan gaulkan dengan serbuk kunyit dan sedikit garam.

Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) - velavinkabakery.com Nasi putih berlaukkan Ayam Goreng kunyit yang dipotong saiz dadu, lengkap dengan kuah gulai pekat dan sambal belacan,perghhhhh sape je yang tak cair konfom meleleh. Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu sendiri bisa di hidangkan dengan cita rasa manis, gurih, berkuah kental hingga dominan rasa pedas. Nasi Kak Wok, menu berasal dari Kelantan tetapi kini popular dikalangan penduduk di kawasan Lembah Klang.

5 Ingredients of Resepi Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer)

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 5 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 7-8 - ketul ayam (potong kecil).
  2. Sedia 1 tsp - serbuk kunyit Adabi.
  3. Sedia 1 tbs - rempah kari ayam/daging Adabi.
  4. Sedia 1 tbs - tepung goreng rangup pedas Bestari.
  5. Sedia Sedikit - garam.

Pergilah kemana sahaja pasti mudah nak jumpa restoran yang jual nasi ni. Ia merupakan nasi putih yang dimakan bersama ayam goreng garing, gulai ayam serta sambal cili. Nasi Kak Wok adalah gabungan nasi berlauk antara gulai yang berlemak, serta beberapa ketulan kecil ayam goreng dan sambal. Lihat juga resep Ayam goreng lengkuas enak lainnya.

5 Instructions Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer)

Dah ada 5 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Gaul semua bahan kecuali ayam dgn sedikit air utk dijadikan pes.
  2. Gaulkan ayam dgn pes dan perap sekejap 1/2 jam..
  3. Panaskan Airfryer 180°C selama 5 min.
  4. Letakkan ayam yg diperap ke dalam bakul airfryer & masakkan pada 180°C selama 10min..
  5. Terbalikkan ayam & masakkan semula selama 10-15 min lagi pada suhu yang sama..

Menghangatkan Ayam Goreng dengan Oven Menggorengnya Kembali Aneka olahan daging ayam selalu istimewa dimasak untuk keluarga tercinta. Ada banyak cara untuk memasak daging ayam ini. Salah satu yang paling mudah adalah dengan membuat ayam goreng. Untuk memasak ayam goreng tidak lah sulit dan bahkan bisa dibilang mudah. Hidangan sajian Kak Wok terdiri daripada nasi putih berlaukkan ayam goreng kunyit yang dipotong saiz dadu, lengkap dengan gulai pekat dan sambal belacan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Kak Wok (Airfryer) ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!