Home

Cara Memasak Ayam Goreng Air Fryer ala KFC Cepat 13 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Goreng Air Fryer ala KFC di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Air Fryer ala KFC yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng Air Fryer ala KFC - velavinkabakery.com

13 Ingredients of Resepi Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Air Fryer ala KFC ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 - @5 ketul ayam.
  2. Sedia 1 cawan - tepung gandum (jika nak guna tepung Bestari pun boleh).
  3. Sedia 2 cawan - buttermilk~(2 cawan susu segar+1 sudu besar cuka).
  4. Sedia 4 sudu teh - paprika.
  5. Sedia 3 sudu teh - white pepper (lada putih).
  6. Sedia 1 sudu teh - black pepper (lada hitam).
  7. Sedia 1 sudu teh - dried mustard.
  8. Sedia 1 sudu teh - ground ginger.
  9. Sedia 1/2 sudu teh - thyme.
  10. Sedia 1/2 sudu teh - basil.
  11. Sedia 1/3 sudu teh - oregano.
  12. Sedia 3 sudu teh - garlic & herbs salt.
  13. Sedia 2 sudu teh - garam (Kakmie guna garam pink himalaya).

2 Cara - Cara Ayam Goreng Air Fryer ala KFC

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Air Fryer ala KFC pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Perap ayam bersama buttermilk selama [email protected] jam. Campurkan semua bahan-bahan kering dan gaul sebatikan. Celup ayam dalam bahan campuran. Golek-golekkan (14-15 kali golek) supaya seluruh isi ayam bersalut cantik..
  2. Sapu minyak (bahagian bawah bakul air fryer) dan panaskan sekejap [email protected] minit bakul air fryer tu ye. Kemudian susun ayam ke dalam bakul air fryer dan spray sikit minyak kat isi ayam. Set kan air fryer : ▪️suhu 180 darjah ▪️masa 20-25 minit (ikut kuantiti) Balik-balikkan separuh masa dan spray sikit minyak lagi..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Air Fryer ala KFC ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!