Home

Resepi Ayam goreng ala KFC Mudah 6 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam goreng ala KFC di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng ala KFC yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Terlupa nak letak pada video dan malas. Bahan Ayam Goreng Tepung ala KFC. Bahan Untuk Membuat Adonan Pelapis Cair Ayam Goreng Tepung KFC.

Ayam goreng ala KFC - velavinkabakery.com Selain rasanya yang enak dan rangup, ayam goreng juga senang dimasak dan disediakan. Ayam goreng tepung ini sangat mudah untuk membuatnya dan tidak membutuhkan bumbu yang sulit. Cara memasaknya pun hanya dengan ayam yang di baluritepung dan tinggal di goreng di atas minyak.

4 Bahan - Bahan Resepi Ayam goreng ala KFC

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng ala KFC ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam setengah ekor.
  2. Sedia - Tepung bestari spicy.
  3. Sedia - Tepung beras.
  4. Sedia - Air sejuk.

Namun alangkah baiknya anda mencoba membuatnya sendiri dirumah karena tentu anda tau sendiri. Lunch hari ni ayam goreng ala KFC. Kalau ada sesiapa yang anak asyik ajak makan KFC tu boleh try resepi ni. Ala-ala KFC jugak ada ayam original dan spicy.

6 Cara Membuat Ayam goreng ala KFC

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng ala KFC pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Basuh ayam dan toskan airnya..
  2. Dalam bekas lain dCampurkan 1 cawan tepung bestari dan 1/2 cawan tepung beras, bancuh dengan air sejuk bagi pekat dan rata..
  3. Masukkan ayam ke dalam bancuhan dan gaul rata..
  4. Perapkan ayam setengah jam. Dalam bekas lain buat bancuhan tepung yang sama tapi jangan letak air..
  5. Bila nak goreng ambik ayam yang telah diperap tadi letakkan dalam bancuhan tepung kering tadi bagi bersalut lagi. Kocak² kan dalam bekas tu..
  6. Dah nampak semua bersalut sekata bolehlah goreng. 😍😍.

Yang suka pedas tu boleh tambah kepedasan ayam ikut citarasa sendiri. Resepi Ayam Goreng ala KFC, tapi menggunakan bahan campuran mengikut selera sendiri. Ayam goreng ni memang favourite saya sekeluarga. Sangatlah mudah dan cepat nak disediakan. Tepung Kentucky tu tak kisah jenama apa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng ala KFC ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!