Home

Cara Memasak Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 Sedap 6 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. MARBLE BREAD PUDDING ~ Puding Roti Marble… Hari ini kami siarkan resepi puding roti marble simple yang sangat mudah untuk disediakan. Hanya guna pengisar makanan atau blender untuk siapkan semua bahan. Puding marble merupakan puding unik bertekstur seperti marmer. kue basah ini rasanya enak dan lezat bisa dijadikan cemilan yang mantap untuk keluarga.

Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 - velavinkabakery.com Hari ini ingin dikongsi bersama resepi puding roti marble. Puding ini acap kali juga Kak Noor sediakan untuk keluarga sebab ia cukup mudah dan cepat disediakan. Menu pencuci mulut yang kami maksudkan adalah puding roti marble milo.

15 Ingredients of Resepi Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A:.
  2. Sedia 4 Keping - Roti Gardenia.
  3. Sedia 1 Tin - susu cair.
  4. Sedia 2 - Biji telur.
  5. Sedia 2 - Sudu besar susu pekat.
  6. Sedia 2 - Sudu besar margerin.
  7. Sedia 2 - Sudu besar tepung jagung.
  8. Sedia 1 - Sudu besar Esen vanila.
  9. Sedia - Bahan B:.
  10. Sedia 200 gm - Agar² tali.
  11. Sedia 5 Cawan - air.
  12. Sedia 3/4 Cawan - gula.
  13. Sedia - Bahan C:.
  14. Sedia 3 - jenis warna perwarna makanan.
  15. Sedia - Loyang atau acuan.

Haa nama dengar nama pun dah terbayang akan keenakannya kan. Yelah, bahan yang wajib ada adalah MILO. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi puding kastrad Resepi Puding Marble - Biasanya Bilakah setiap kali selepas makan nasi. Roti tawar siapa yang tidak tahu namanya, dan banyak dijual super market.

6 Cara - Cara Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Kisarkan Bahan A dengan menggunakan blender hingga halus..
  2. Masak Bahan B sampai larut..
  3. Setelah Bahan B larut, masukkan Bahan A. Kacau hingga agak pekat. Tutup api..
  4. Bahagikan adunan kepada 3 bekas. Warnakan mengikut kesukaan..
  5. Sudukan adunan ke dalam acuan atau loyang berselang seli dan berlapis hingga adunan habis. Lorekkan adunan dengan lidi..
  6. Beku dan sejukkan dalam peti sejuk. Potong dan hidang ketika sejuk... Sedap.

Roti tawar biasanya dimakan dengan berbagai macam rasa selai dan meses. Cara membuat puding roti sendiri tergolong mudah dan praktis. Puding roti berbahan dasar agar-agar, santan, telur, susu, roti tawar dan gula, yang dicampur menjadi satu. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan. Lihat juga resep Steamed Banana Bread Pudding enak lainnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Marble#phopbylinimohd#batch19 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!