Home

Resepi Puding roti kastard Sedap 11 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding roti kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding roti kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hai semua.harini Ariana nak share resepi Puding Roti Kuah Kastard untuk korang cuba. Selain daripada resepi puding roti ini, terdapat juga beberapa resepi lain yang semestinya dapat. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina.

Puding roti kastard - velavinkabakery.com Sedapnya kan makan lak dengan kuah kastard banjir di atas puding. Jom tengok cara penyediaan resepi puding roti kastard kukus ni beserta tips. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi Resepi Puding Roti Paling Sedap dan Mudah - Kami ingin berkongsi resepi puding roti.

11 Ingredients of Resepi Puding roti kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding roti kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 keping - roti.
  2. Sedia 1 1/2 cawan - susu segar.
  3. Sedia - Kismis.
  4. Sedia 2 - sudu gula.
  5. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla.
  6. Sedia 2 - biji telur.
  7. Sedia - Sos kastard.
  8. Sedia 2 cawan - susu segar.
  9. Sedia 2 - sudu besar tepung kastard.
  10. Sedia 3 - sudu besar gula.
  11. Sedia 1 sudu teh - esen vanilla.

Rasa nak berjoget sambil buat Puding Roti Kastard ini. Dapatkan resipi penuh Puding Roti Berkuah Kastard di: www.icookasia.com/puding-roti-berkuah-kastard Bahan Resepi Puding Roti Bakar Sos Kastard. Resepi Puding Roti Kastard Tanpa GulaDessert sihat tanpa gula. Puding roti mempunyai pelbagai jenis pilihan, antara yang terkenal termasuk puding roti sos kastard, puding roti sos vanila, puding roti kukus, puding roti bakar dan puding roti karamel.

7 Cara Memasak Puding roti kastard

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding roti kastard pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Carik-carikkan roti dan masukkan ke dalam loyang 7 inci berselang seli dengan kismis..
  2. Satukan susu segar + telur + gula dan esen vanilla. Kacau sebati..
  3. Masukkan campuran susu segar ke dalam loyang yg berisi roti. Tekan-tekan roti bagi serap susu ke dalam roti..
  4. Bakar pada suhu 180 selama 15-20 minit bergantung pada oven..
  5. Untuk sos kastard,campurkan semua bahan ke dalam periuk. Kacau sebati..
  6. Masak campuran kastard sehingga mendapat kepekatan yang disukai. Pastikan sentiasa di kacau untuk mengelakkan kastard berketul..
  7. Dah siap! 😊.

Resepi Puding Roti Berkuah Kastard Try Masak iCookAsia. Resepi Puding Roti Sos Kastard Simple Dan Sedap. Salam semua, musim PKP ni ramai makan roti hii. Kalau ada lebihan roti tu jom kita buat resepi puding roti sos kastard simple dan sedap. Sebelum ni saya pernah buat puding roti kastard dan juga puding roti epal.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding roti kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!