Home

Resepi Sup Ayam Mudah 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sup Ayam di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Sup Ayam - velavinkabakery.com

12 Ingredients of Resepi Sup Ayam

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sebahagian ayam.
  2. Sedia - Bawang Kecil.
  3. Sedia - Bawang Putih.
  4. Sedia - Halia.
  5. Sedia - Rempah kurma 1sb.
  6. Sedia - Sos tiram.
  7. Sedia - Kiub ayam.
  8. Sedia - Rempah tumis.
  9. Sedia - Air secukupnya.
  10. Sedia - Bahan tambahan.
  11. Sedia - Lobak merah.
  12. Sedia Daun - sup/bawang.

6 Step by Step Sup Ayam

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Bawang merah je kite hiris..halia sama bawang putih ditumbuk halus.. halia tua xde,kite pakai yg muda belia.
  2. Tumis bawang dgn rempah sekawan sampai wangi.. P/s: abaikan periuk warisan :D.
  3. Bawang dah wangi... masukkan halia tumbuk td kacau2 masukkan sos tiram,kacau2 masukkan rempah kurma..agak2 pecah minyak.
  4. Masukkan ayam,kacau2 taruk air..tutup biar kan mendidih.
  5. Sambil2 mendidih kite potong daun sup/bawang sekali..sup dah mendidih kite taruk lobak sama kiub..perasakan.
  6. Agak lobak dah lembut..tutup api tabur dedaun..bawang goreng habis.. siapp.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!