Home

Resepi Sup ayam pekat Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup ayam pekat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup ayam pekat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hi Semua, kali ni Che Nom nak share resepi yg selalu masak kat rumah. Family Che Nom memang sukakan sup ayam yang pekat kuahnya. Resepi Sup Ayam Istimewa , lebih sedap dan pekat dari biasa kerana tidak menggunakan rempah sup bunjut seperti yang dijual di pasaran dan sebagai ganti, ramuan rempah ratus dimasukkan ke dalam.

Sup ayam pekat - velavinkabakery.com Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Hidangan ni juga tidak terlalu berat dan sesuai untuk di makan pada bila-bila masa. Tambahkan Royco Pelezat Serbaguna Rasa Ayam dan masak dengan api kecil hingga empuk.

15 Bahan - Bahan Resepi Sup ayam pekat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup ayam pekat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 15 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam suku potong kecil2.
  2. Sedia 5 ulas - bawang putih.
  3. Sedia 1 - biji bawang merah.
  4. Sedia 1 - inci halia.
  5. Sedia 1 - sudu besar rempah sup.
  6. Sedia 1 - sudu besar rempah kurma.
  7. Sedia 1 - kulit kayu manis bunga lawang 3 sekawan.
  8. Sedia 1 helai - daun bay leaf (jika mahu).
  9. Sedia 1 - biji kentang.
  10. Sedia - Setengah batang carrot.
  11. Sedia 500 gm - air.
  12. Sedia Daun - saderi.
  13. Sedia Daun - sup.
  14. Sedia 1 - biji tomato.
  15. Sedia 1 - sudu besar tepung jagung campur dgn air sikit.

Sup Telur Pekat ala-ala makanan Hotel - Resepi sepanjang PKP atau MCO kali ini saya akan mengajar cara Resepi Sup Ayam paling mudah tapi sedap! Bahan-bahan yang diperlukan pon senang je. Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat.

4 Instructions Sup ayam pekat

Dah ada 15 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup ayam pekat pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Bawang putih merah halia ditumbuk kasar..
  2. Tumis bawang dan rempah.
  3. Masukkan ayam. Air kentang dan lobak. Masak hingga kentang empuk. Masukkn daun saderi tomat daun sup. Dan garam secukup rasa.
  4. Tambah cilipadi diketuk kasar masukkan ke dlm sup.. 1 sude besar stok ayam pekat jika mahu.

Dijamin tak akan bosan deh menyantap nasi putih anda dengan lauk semur ayam hangat yang berkuah kental dan pekat, serta bercitarasa manis, legit, dan gurih. Cara Masak Sup Ayam Sangat Sedap & Mudah! Sup Ayam Pekat Kaww Rempah Sendiri. Ayam bisa diolah jadi berbagai menu masakan yang menggugah selera, seperti digoreng atau dibakar. Akan tetapi jika kamu bosan dengan masakan ayam yang begitu-begitu saja, kamu bisa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup ayam pekat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!