Home

Resepi Ayam Bakar Sos Tiram Mudah 4 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Bakar Sos Tiram di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Bakar Sos Tiram yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Bakar Sos Tiram - velavinkabakery.com

4 Ingredients of Resepi Ayam Bakar Sos Tiram

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Bakar Sos Tiram ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 4 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - ketul chicken ribs.
  2. Sedia 2 - sudu besar sos tiram.
  3. Sedia 3 - sudu besar kicap lemak manis.
  4. Sedia 1 - biji bawang besar (ditumbuk lumat).

3 Step by Step Ayam Bakar Sos Tiram

Dah ada 4 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Bakar Sos Tiram pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Chicken ribs diperap dengan sos tiram, kicap lemak manis dan bawang. Tempoh perapan bergantung pada masa yang ada 😅 (macam saya gaul je, terus bakar).
  2. Bakar menggunakan pemanggang ajaib sehingga isi ayam masak sempurna (berapa kali nak balik-balik kan permukaan ayam tu, ikut suka) Asalkan isi ayam masak dengan sempurna. Tu je syaratnya..
  3. Setelah siap dibakar. Boleh angkat dan dihidang. Selamat mencuba resipi mudah ini 😘.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Bakar Sos Tiram ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!