Home

Cara Memasak Ayam masam manis Mudah 9 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Enak.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam masam manis di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam masam manis yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi masam manis ni selalunya saya masak menggunakan ikan. Tapi kali ni saya cuba masak menggunakan ayam pula. Ayam ni saya goreng menggunakan tepung.

Ayam masam manis - velavinkabakery.com Untuk resepi yang simple dan lazat, anda wajib sekali mencuba hidangan Ayam Masam Manis ini. Ayam Masak Merah (chicken cooked in red sauce). Nak tahu macam mana nak buat Ayam Masam Manis?

9 Ingredients of Resepi Ayam masam manis

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam masam manis ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 500 gm - Ayam.
  2. Sedia 2 - Biji Bawang Merah.
  3. Sedia 2 - Biji Bawang Putih.
  4. Sedia 3 - Biji Cili Padi.
  5. Sedia 2 - Inci Halia.
  6. Sedia 1 - Sudu besar Cili Boh.
  7. Sedia 2 - Sudu Besar Sos cili.
  8. Sedia 1/2 - Sudu kecil Garam.
  9. Sedia 1 cawan - air.

Bahan-bahan: - Dada ayam potong kerang, masak sampai air sedikit menyusut - Masukkan udang dan cumi, masak sampai berubah warna. Contact Ayam bakar masam manis on Messenger. Test ayam bakar masam manis pula. Filem Masam-Masam Manis diterbitkan dalam bentuk filem hitam putih tanpa warna.

3 Cara Membuat Ayam masam manis

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam masam manis pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Hiris halus- halus bawang merah,bawang Putih Dan halia.Ayam basuh bersih,panas kan minyak goreng bahan-bahan yang di hiris tadi dengan cili sampai naik bau..
  2. Masukan cili boh Tumis sekejap baru masukan ayam gaul..
  3. Masukan air Dalam satu cawan dan sos cili gaul biarkan masak sampai kuah sedikit pekat..

Filem Masam-Masam Manis diarah oleh pengarah P. This story is about a teacher, Sha'ari who is also a musician at night. Inilah resep udang asam manis untuk makan malam lezat! Masak lebih supaya tidak jadi rebutan. Ayam Seafood Daging Sayuran Nasi Mie Telur Tahu Tempe.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam masam manis ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!