Home

Cara Memasak Sup Ayam Budget Mudah Sedap 12 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Sup Ayam Budget Mudah di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam Budget Mudah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resepi Sup Ayam paling mudah tapi sedap! Bahan-bahan yang diperlukan pon senang je. Iday guna sup bunjut dalam resepi ini.

Sup Ayam Budget Mudah - velavinkabakery.com Mohon mudah mudahan Allah beri peluang kita mendapat hadiah bonus lailatul qadr. Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat.

12 Ingredients of Resepi Sup Ayam Budget Mudah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam Budget Mudah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 250 g - Isi Ayam, di potong Kiub.
  2. Sedia 1 - biji Ubi kentang.
  3. Sedia 1 - kantung Sup bunjut.
  4. Sedia 1 liter - air.
  5. Sedia 1 - Kiub Knorr Chicken Cube non MSG.
  6. Sedia 1/4 - Sdk Garam bukit.
  7. Sedia 15 g - Bawang putih di tumbuk.
  8. Sedia 50 g - Bawang Merah dipotong dadu.
  9. Sedia 3 - Sdb Minyak Sayur.
  10. Sedia 50 g - Tomato.
  11. Sedia 2 batang - Cili api.
  12. Sedia 7 - Tangkai Daun ketumbar.

Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Hidangan ni juga tidak terlalu berat dan sesuai untuk di makan pada bila-bila masa. Dah jemu Menu Raya… Bihun Sup Ayam aje

5 Step by Step Sup Ayam Budget Mudah

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam Budget Mudah pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Potong-potong bawang besar,ubi kentang dan tomato..
  2. Panaskan minyak sayur tumiskan bawang putih dan bawang besar sehingga naik bau. Masukan sup bunjut..
  3. Masukan isi ayam, dan ubi kentang. Tuangkan air dan masukan chicken kiub. masak sup selama 20 Minit.
  4. Masukan Daun ketumbar,Cili api yang di belah tak putus, masukan juga Tomato Dan perisakan dengan garam. Tutup api dan Sedia untuk dihidang..
  5. Selamat mencuba dan semoga berjaya 😘😘😘.

Pepandai korang nak tambah apa yang korang suka ya. Sup ayam adalah antara sup yang paling mudah namun tetap menjadi kegemaran ramai orang. Lazimnya bahan asasnya hanyalah bawang merah, bawang putih, halia serta ayam. Namun atas kreativiti, pelbagai bahan ditambah untuk menaikkan aroma dan sekali gus. Sup ayam atau 'chicken soup' merupakan antara menu masakan berkuah yang paling mudah dan simple.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam Budget Mudah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!