Home

Cara Memasak Ayam goreng berempah simple Enak 8 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam goreng berempah simple di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng berempah simple yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Terima kasih kerana sudah menyokong channel ini, yang belum tekan butang subscribe tu sila la tekan butang subscribe dan butang lonceng untuk mendapatkan. #ayamgorengberempah #ayamberempah #ayamberempahsimple #ayam #ayamgoreng assalamualaikum. kali ini saya nak kongsikan resepi ayam goreng berempah yang. Literally translated from Malay, ayam goreng berempah means 'spiced fried chicken'. Infused with a mix of herbs and spices, this fried chicken A classic dish like fried chicken seems simple to prepare.

Ayam goreng berempah simple - velavinkabakery.com Bahan yang digunakan untuk ayam goreng berempah ni pun simple sahaja dan mudah didapati! Ada pelbagai jenis - ayam goreng bersalut tepung, ayam goreng kunyit, ayam goreng mamak, dan bermacam lah lagi. Kadang-kadang sampai beratur orang nak makan, semata-mata tempat makan tu ada ayam goreng yang sedap melampau!

8 Bahan - Bahan Resepi Ayam goreng berempah simple

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng berempah simple ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Sekeping dada ayam potong kecik.
  2. Sedia 2 sudu teh - bawang kecik diblend.
  3. Sedia 1 sudu teh - bawang putih diblend.
  4. Sedia - Setengah sudu teh halia diblend.
  5. Sedia - Serbuk kunyit.
  6. Sedia - Serbuk cili.
  7. Sedia - Garam.
  8. Sedia Daun - kari.

Ayam goreng berempah - hanya sepinggan nasi yang. Resepi ini disebarkan oleh penduduk Scotland dan Amerika Syarikat. Ayam goreng menjadi popular semasa zaman kezaliman pemerintah Amerika Syarikat ke atas golongan Afrika -Amerika. Resepi Ayam Goreng Berempah yang sangat sesuai dihidangkan bersama nasi minyak atau nasi lemak.

1 Step by Step Ayam goreng berempah simple

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng berempah simple pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Perap ayam dgn semua bahan. N goreng..siap.

Sedap juga jika dimakan bersama nasi putih yang panas begitu sahaja. Deep Fried Chicken with Spices (Ayam Goreng Berempah). Bahan Perapan ayam berempah Semangkuk isi ayam. Dipotong kecil Goreng sehingga berasap-asap ya. Kalau tak berasap maknanya tak sedaplah nasi goreng.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng berempah simple ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!