Home

Resepi Puding karamel cinta Cepat 4 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding karamel cinta di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding karamel cinta yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk bangett dehh, beneran😊👍. Jelang akhir tahun, kalian sudah nyiapin hidangan spesial belum? Kali ini, Mudah & Murah berbagi resep Puding Biskuit Karamel.

Puding karamel cinta - velavinkabakery.com Lagi jimat kalau buat sendiri je daripada beli. Puding Roti Marble,Puding Castard Ceria,Puding Bandung Cincau,Puding Caramel,Puding Koko Berlapis About Me. Temukan gambar stok gratis terbaik tentang puding karamel.

6 Bahan - Bahan Resepi Puding karamel cinta

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding karamel cinta ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - sudu gula.
  2. Sedia 4 - biji telur.
  3. Sedia 1 tin - susu cair.
  4. Sedia 2 - sudu susu pekat.
  5. Sedia 1 - sudu tepung kastard.
  6. Sedia - Esen vanilla.

Unduh dan gunakan semua foto termasuk untuk proyek komersial. Satu kekurangannya adalah puding karamel yang saya buat tampak berlubang-lubang, tidak mulus seperti yang saya inginkan. Resep diadaptasikan dari blog Cahaya Cinta Ku - Puding Caramel. Puding karamel memiliki rasa yang tidak kalah lezat jika dibandingkan dengan jenis puding lainnya.

4 Step by Step Puding karamel cinta

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding karamel cinta pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. First sekali kita masakkan gula tu menjadi karamel. 3 sudu gula dengan 3 sudu air panas. Masak guna api kuat ye. Jga jaga jangan sampai gula nya hangit. Gula dah karamel letak dalam loyang. Biar kan sejuk kejap.
  2. Untuk puding kita campur kan telur, susu cair, susu pekat, tepung kastard, esen vanilla. And whisk sampai semua sebati.
  3. Whisk sekali semua. Then tapis, masukkan dalam loyang yg ada gula karamel tadi..
  4. Kukus puding selama 40 minit. Then simpan dalam peti ais. Makan esok time puding nya sejuk.. sedapppp 🤗.

Cara membuat puding karamel sama saja seperti membuat puding lainnya. Teknik buat puding karamel ni kena mantap. Mungkin percubaan pertama tak berapa cantik kena usaha lagi ye. Resepi Puding Jagung Mudah dan Sedap. Pesona Cinta Cida de'Nuanza: Puding Roti Karamel.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding karamel cinta ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!