Home

Resepi Puding Roti Berkuah Kastard Sedap 13 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Berkuah Kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Berkuah Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Hai semua.harini Ariana nak share resepi Puding Roti Kuah Kastard untuk korang cuba. Puding Roti Berkuah Kastard ~ pasti menyelerakan anda semua. Cara cara untuk membuat puding roti. selamat mencuba . jangan lupa like,share video ni dan subscribe channel ni.

Puding Roti Berkuah Kastard - velavinkabakery.com Selain daripada resepi puding roti ini, terdapat juga beberapa resepi lain yang semestinya dapat menarik minat semua. Resepi Puding Roti Kastard Tanpa GulaDessert sihat tanpa gula. Resepi Puding Roti Berkuah SantanSekarang baru nak kalut ganti puasa ye.hehe.

14 Ingredients of Resepi Puding Roti Berkuah Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Berkuah Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - bundle roti potong yang Jumbo.
  2. Sedia 4 - biji telur.
  3. Sedia 4 cawan - susu segar.
  4. Sedia 1/2 cawan - gula.
  5. Sedia - Secubit garam.
  6. Sedia 1/2 - sudu kecil aisin vanila.
  7. Sedia 2 - sudu besar majerin / butter.
  8. Sedia 1/2 cawan - coklat nips.
  9. Sedia - Segenggam coklat nips.
  10. Sedia 4 - sudu besar tepung kastard.
  11. Sedia 1 tin - susu cair.
  12. Sedia 1/2 tin - air (tin yang sama).
  13. Sedia 4 - sudu besar gula.
  14. Sedia 1 - sudu kecil asin vanila.

Okay ni menu berbuka nanti. *kuah kastard boleh dimasak awal dan di simpan dalam peti sejuk. *boleh dimakan bersama puding raja, puding roti, kek dan lain-lain. *hiasi puding bersama fruit cocktail/lychee/longan. Kredit : Jamal Dan Asmahan‎ #mahn. Jika anda sedang mencari FOOD STEAMER, boleh klik DISINI. Dapatkan resipi penuh Puding Kastard Berkuah Koktail di: www.icookasia.com/puding-kastard-berkuah-koktail/.

13 Step by Step Puding Roti Berkuah Kastard

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Berkuah Kastard pula. Simple saja cuma 13 langkah.

  1. Mula-mula sapu keliling loyang dgn butter/majerin.Loyang yang digunakan 10 x 10..
  2. Satukan telur,gula,aisin vanila,secubit garam dan susu...Kacau hingga sebati/gula larut..
  3. ApaBila sudah larut,masukkan majerin/butter.kacau sebentar.Kemudian masukkan roti..
  4. Roti dicarik-carik dan dimasukkan kedalam bekas yang ada bahan2 tadi..
  5. Kemudian masukkan ½ cawan coklat nips.dan kacau2 kan ia..
  6. Masukkan kedalam loyang.Dan taburkan coklat di atas permukaannya..
  7. Oven hendaklah dipanaskan terlebih dahulu.Selama 10minit.Suhu yg digunakan 180 darjah.Kepanasan suhu bergantung pada jenis oven masing-masing..
  8. Apabila oven sudah panas,masukkan loyang yang berisi adunan roti tadi kedalam oven.suhu 180 menggunakan api atas bawah selama 40minit atau sehingga permukaannya perang dan masak..
  9. Buat kuah kastardnya.Susu cair,air,tepung kastard,gula dan aisin vanila.
  10. Kacau sehingga sebati.Apabila sudah sebati masak di atas dapur dgn api yg perlahan.masak sehingga berkilat.Kepekatan bergantung pada kehendak kita..
  11. Apabila ke dua duanya sudah masak dan sejuk atau suam2 kuku boleh la dihidangkan..
  12. Letak kuah kastard di atas puding roti dan boleh la di makan..
  13. Selamat Menjamu Selera dan Selamat Mencuba.Ikhlas dari saya yatie fy..

Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat. Puding roti makan dengan sos kastard menu di petang hari. hehe. biasa la kat rumah mesti ada je roti makan tak sempat nak habis tapi tarikh dah nak expired. kn kn kn? Puding roti bakar rasanya berbeda dari aneka puding lainnya. Puding spesial ini dibuat dengan roti tawar mirip seperti bahan membuat puding roti tawar. Angkat dan sajikan dengan saus cokelat.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Berkuah Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!