Home

Resepi Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik Sedap 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik - velavinkabakery.com

8 Bahan - Bahan Resepi Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1/4 - ayam cheyah ambik belah dada dan potong kecil macam dadu tu.
  2. Sedia 1 - sudu kecil serbuk kunyit.
  3. Sedia 1 - sudu kecil garam.
  4. Sedia 1 - sudu kecil gula.
  5. Sedia 1/2 - biji bawang besar potong memanjang.
  6. Sedia 6 - biji cili hijau potong serong.
  7. Sedia Sedikit - lobak merah potong memanjang.
  8. Sedia - Minyak untuk menggoreng.

3 Cara Penyediaan Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan. Campurkan semua sekali..
  2. Kemudian, gaul sebati. Perap sekejap dalam 15 minit nak bagi rasa dia masuk dalam ayam..
  3. Goreng hingga garing. Tambah bahan hiasan. Dah siap!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Kunyit Chef Cilik ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!