Home

Cara Memasak Poket Ajaib Ayam Bakar Cepat 20 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Poket Ajaib Ayam Bakar di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Poket Ajaib Ayam Bakar yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Poket Ajaib Ayam Bakar - velavinkabakery.com

20 Bahan - Bahan Resepi Poket Ajaib Ayam Bakar

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Poket Ajaib Ayam Bakar ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Untuk Perapan Ayam (gaul semua hingga sebati).
  2. Sedia 2 keping - dada ayam (cucuk dengan garfu supaya bahan meresap).
  3. Sedia 2 - sudu sos cili.
  4. Sedia 2 - sudu sos tomato.
  5. Sedia 2 - sudu sos tiram.
  6. Sedia 2 - sudu sos lada hitam.
  7. Sedia - secubit garam.
  8. Sedia - Bahan Salutan.
  9. Sedia 12 keping - roti tawar (Gardenia).
  10. Sedia 2 - biji telur.
  11. Sedia - Secubit garam.
  12. Sedia 1/2 cawan - serbuk roti.
  13. Sedia - Bahan Pelengkap.
  14. Sedia 3 keping - cheese slide (potong dua- serong).
  15. Sedia 4 helai - salad.
  16. Sedia 1/4 - biji timun.
  17. Sedia 1 - biji tomato.
  18. Sedia 1/3 cawan - sos cili (bubuh dalam piping bag).
  19. Sedia 1/3 cawan - sos lada hitam (bubuh dalam piping bag).
  20. Sedia 1/3 cawan - mayonis (bubuh dalam piping bag).

9 Instructions Poket Ajaib Ayam Bakar

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Poket Ajaib Ayam Bakar pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Cucuk isi ayam dengan garfu. Kemudian gaulkan dengan bahan perapan. Biarkan selama 1-2 jam.
  2. Sementara tu kira buat roti dia dulu. Ambil 2 keping roti kemudian kita roll bagi ia nipis dan melekat..
  3. Ambil acuan bulat dan tekap diatasnya. Buat la berapa keping pun yang kita nak. Aznie buat dapat 6 keping tadi..
  4. Bakar ayam hingga ia masak. Aznie bakar dalam pemanggang ajaib je..
  5. Didalam kuali sebelah kita goreng roti pulak ye. Jimat masa. kacau telur & garam hingga sebati..
  6. Masukkan roti yang kita dah terap tadi kedalamnya. Kemudian salutkan dengan serbuk roti..
  7. Kemudian boleh la digoreng hingga kekuningan & angkat. Dah jadi roti poket kita👏.
  8. Ok cara penyediaannya pula. kita gunting roti poket tadi kepada 2. kita bubuhkan salad juga cheese didalamnya. Tambah lagi timun juga tomato. Ok bubuh juga bahan utama kita ayam bakar tadi yang dah dipotong kecil. (suka betul siap ratah tadi🙈).
  9. Last sekali kita pipingkan sos cili, sos lada hitam juga mayonis. Siap untuk dihidangkan😍.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Poket Ajaib Ayam Bakar ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!