Home

Cara Memasak Kek Puding Karamel Coklat Cepat 17 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek Puding Karamel Coklat di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek Puding Karamel Coklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Untuk kek coklat yang dilapisi dengan karamel ni , kami akan tunjukkan versi mudah membuat kek coklat. Pertama, mari kita lihat bahan-bahan yang diperlukan untuk karamel dan puding. Siap bab lapisan atas kek coklat karamel kukus ini.

Kek Puding Karamel Coklat - velavinkabakery.com Flag for Inappropriate Content. saveSave Kek Puding Karamel Pelangi Kukus For Later. Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Chocolate Cake with Caramel Topping (Kek Coklat Puding Karam.

17 Ingredients of Resepi Kek Puding Karamel Coklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek Puding Karamel Coklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 17 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Puding Karamel.
  2. Sedia 4 - biji telur gred B.
  3. Sedia 1 cawan - susu pekat.
  4. Sedia 1 - penutup botol esen vanilla.
  5. Sedia 1 tin - susu cair.
  6. Sedia - Gula Karamel.
  7. Sedia 1 1/2 cawan - gula.
  8. Sedia - Kek Coklat.
  9. Sedia 2 - biji telur gred B.
  10. Sedia 3/4 cawan - gula.
  11. Sedia 3/4 cawan - serbuk koko.
  12. Sedia 3/4 cawan - susu cair/susu segar.
  13. Sedia 3/4 cawan - minyak.
  14. Sedia 3/4 cawan - susu pekat.
  15. Sedia 3/4 cawan - tepung gandum.
  16. Sedia 1/2 - sudu soda bikarbonat.
  17. Sedia 1/2 - sudu serbuk penaik.

Kek Coklat Moist dilapisi Karamel yg sedap. Gabungan kek coklat moist dengan puding karamel ni memang sangat sedap dan sesuai rasanya. Kek Karamel Coklat : kita masak kukus je #kekkaramel #pudingkaramel #kekkaramelcoklat hai, assalamualaikum kepada semua. Aplikasi Kek Puding Karamel membantu anda menyediakan resepi kek ini dengan mudah dan sedap.

9 Cara Memasak Kek Puding Karamel Coklat

Dah ada 17 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek Puding Karamel Coklat pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. [PUDING KARAMEL] Pecah 4 biji telur + 1 cawan susu pekat..
  2. Masuk esen vanilla + susu cair. Kacau perlahan sahaja. Jangan kasar-kasar..
  3. Masakkan gula sehingga jadi karamel. Warna merah tu reflection ya, tu gambar roti atas rak. Hehe. Masukkan bahan yang dikacau tadi atas karamel. Panaskan kukusan terlebih dahulu. Lepastu kukus for 25 minutes ± (bergantung masing-masing)..
  4. [KEK COKLAT] Dalam blender, pecahkan dua biji telur. Masukkan gula + serbuk koko..
  5. Masukkan susu cair/susu segar + minyak + susu pekat. Blend kan..
  6. Masukkan dalam bekas. Yang jadi purple tu sebab bekas tu warna purple ya. Masukkan bahan ayak (tepung gandum + soda bikarbonat + serbuk penaik)..
  7. Bawah ni gambar puding karamel yang dah kukus. Lepastu letak adunan kek & kukus lagi 45 minutes (bergantung kek masing-masing). Range masa lebih kurang 45 minutes to one hour..
  8. Gambar siap kukus..
  9. Terbalikkan kek & potong. Siap! Kek puding karamel coklat 😋!.

Sesuai digunakan oleh semua golongan masyarakat dan boleh digunakan di mana sahaja anda berada. Membuat kek karamel lebih mudah dengan aplikasi ini. Lembut dan gebu dua gabungan kek coklat dan puding karamel. Pasti jadi rebutan bagi mereka yang suka manisan karamel. Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah siap kukus tadi.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek Puding Karamel Coklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!