Home

Resepi Puding Karamel Bercoklat Cepat 13 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Karamel Bercoklat di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Karamel Bercoklat yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding Karamel kukus ini gampang buatnyaa, bahannya sedikit, gampang dicari dan ngga ribet, tapi rasanya menurutku enakkk bangett dehh, beneran­čśŐ­čĹŹ. Amber rengi ve hafif yan─▒k tad─▒yla dahil oldu─ču her lezzeti m├╝kemmel hale getiren karameli bir Toz karamel i├žeri─čiyle Pakmaya Karamelli Puding, mutfa─č─▒n─▒zda ortaya ├ž─▒kard─▒─č─▒n─▒z. Jom cuba resepi puding karamel ini!

Puding Karamel Bercoklat - velavinkabakery.com Menjual pudding karamel yang sedap untuk anda semua :) Menjanjikan food services terbaik untuk anda semua Dijamin Halal with. Ben karamel olan her┼čeyi ├žok severim zaten tatl─▒y─▒da severim. Bug├╝nk├╝ tarifim ├žok u─čra┼čt─▒r─▒c─▒ g├Âr├╝nsede (evet u─čra┼č─▒yorsunuz ) karamel a┼čk─▒na dayanamay─▒p ├Â─čleden sonra yapt─▒m ve inan─▒n.

13 Ingredients of Resepi Puding Karamel Bercoklat

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Karamel Bercoklat ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 - sb gula pasir diperangkan (nak lebih pun takpe).
  2. Sedia - bancuhan ini agak besar,20 biji telur,2 tin susu. Untuk saiz kecil, cukuplah guna bancuhan A shj.
  3. Sedia - Lapisan Puding A (kuning).
  4. Sedia 10 - biji telur gred A.
  5. Sedia 1 tin - susu pekat manis.
  6. Sedia 1 tin - air (tin susu ­čĹć).
  7. Sedia 2 - st esen vanila.
  8. Sedia - Lapisan Puding B (coklat).
  9. Sedia 10 - biji telur gred A.
  10. Sedia 1 tin - susu pekat manis.
  11. Sedia 1 tin - air (tin susu ­čĹć).
  12. Sedia 2 - st esen vanila.
  13. Sedia 2 - sb serbuk koko dibancuh dgn 100ml air suam.

Kek Puding Karamel Coklat. (boleh rujuk di bahagian katagori). M├╝kemmel lezzetinin yan─▒ s─▒ra olduk├ža da hafif olmas─▒ ile ├╝nl├╝ olan karamelli. Shutterstock koleksiyonunda HD kalitesinde Puding Karamel Puding Coklat Caramel Custard temal─▒ stok g├Ârseller ve milyonlarca ba┼čka telifsiz stok foto─čraf, ill├╝strasyon ve vekt├Âr bulabilirsiniz. Karamelin tad─▒na bir de pudingte denemeye ne dersiniz? ├çift renkli g├Âr├╝n├╝m├╝ ile i┼čtah─▒n─▒z─▒ kabartacak olan bu tatl─▒ tarifini misafirlerinize ├Âzenle haz─▒rlayabilirsiniz.

7 Cara Memasak Puding Karamel Bercoklat

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Karamel Bercoklat pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Panaskan air dalam periuk kukusan. Karamel: Taburkan gula dalam loyang diameter 11 inci, ketebalan 3 inci. Panaskan dgn api perlahan sehingga gula larut dan bertukar warna keperangan muda. Jgn sampai terlalu gelap, nanti puding rasa pahit. Goyangkan gula supaya rata di atas loyang. Ketepikan. (Tak mengapa jika gula mengeras).
  2. Kacau telur guna whisk. Campur esen vanila, secubit garam,susu dan air. Kacau sebati. Tak perlu kocok supaya puding tidak berbuih2..
  3. Tapiskan bancuhan telur ke dalam loyang yang mengandungi karamel gula hangus tadi. Tutup dgn aluminium foil. Kukus selama 1 jam..
  4. Sementara itu, ulang langkah seperti langkah 3 tadi. Cuma tambahkan bancuhan coklat ke dalam bancuhan telur. Kacau sebati..
  5. Tambahkan air ke dalam periuk kukusan. Kemudian Tapiskan bancuhan coklat ke atas lapisan yang pertama tadi. Kukus lagi 1 jam..
  6. Cucuk tgh2 puding dan pastikan puding masak sepenuhnya, takde yg lembik2 atau masih cair. Sejukkan ke suhu bilik. Simpan dalam peti sejuk kemudiannya. Kirai tepi puding dgn spatula. Terbalikkan atas dulang, ketuk2 blkg loyang..
  7. P/s: sirap karamel tu terhasil sendiri semasa mengukus..kalau nak lebih,boleh buat sirap karamel sendiri. Perangkan gula dalam kuali, tambahkan air panas dgn berhati2..

Kek Puding Karamel Pelangi SUPER LEMBUT Puding karamel ni antara dessert kegemaran saya terutamanya di bulan puasa. Masa duduk di rumah lama dulu ada sorang penjual puding karamel yang sangat sedap di bazar Ramadhan. Karamelli Puding Tarifi: Karamel i├žin tavaya toz ┼čekeri al─▒n ve kar─▒┼čt─▒rmadan ├žok k─▒s─▒k ate┼čte eritin. Eridi─či zaman portakal suyunu ilave edin, bu esnada ┼čeker kristalle┼čip kat─▒la┼čacak endi┼če.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Karamel Bercoklat ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!