Home

Resepi Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka Sedap 7 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka - velavinkabakery.com

20 Ingredients of Resepi Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 20 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 4 - ketul roti oblong.
  2. Sedia 4 - biji telur.
  3. Sedia 8 keping - beef salami.
  4. Sedia 4 keping - cheese.
  5. Sedia - Cheese parut.
  6. Sedia - Inti roti.
  7. Sedia - ********.
  8. Sedia 3 - jenis capsicum(potong dadu).
  9. Sedia 3 - ketul cendawan butang(hiris).
  10. Sedia 4 - ketul tomato ceri(hiris).
  11. Sedia - Sampingan.
  12. Sedia - ***********.
  13. Sedia - Sosej ayam.
  14. Sedia - Bawang holland(hiris).
  15. Sedia - Lain-lain.
  16. Sedia - *********.
  17. Sedia - Butter untuk menumis.
  18. Sedia - Mayonis.
  19. Sedia - Garam.
  20. Sedia - Lada sulah.

7 Cara Memasak Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka

Dah ada 20 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan. Masak macam ni selalunya main campak campak je😅.. janji sedap bila dimakan. Lagi lagi bulan puasa, masak nak cepat dan ringkas..
  2. Untuk inti roti, panaskan kuali masukkan sedikit butter (minyak zaiton pun boleh). Boleh tumis cepat bahan bahan yang dipotong tadi. Perasakan dengan garam dan lada sulah..
  3. Pecah telur. Dan potong roti separuh.
  4. Panaskan butter. Pukul telur dan masuk dalam kuali leper. Ratakan. Susun salami atas telur dan inti diatas. Kemudian tutup dengan keju..
  5. Telangkupkan roti atas telur. Biarkan sebentar bagi masak. Terbalikkan dan parut keju cheddar atas roti. Kapitkan roti, dan letak sebelah. Ulang kembali sehingga siap roti john..
  6. Untuk makanan sampingan. Panaskan butter, tumis bawang holland dan masukkan sosej. Perasakan dan angkat..
  7. Roti john ala mamaell is done!!! Cara cara nak memikat anak anak yang letih seharian berpuasa. Boleh cuba puan puan. Pasti tidak mengecewakan😊.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Roti John ala mamaell #phoPbyLiniMohd #menuberbuka ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!