Home

Resepi Ayam Goreng Air Fryer Sedap 3 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Goreng Air Fryer di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Air Fryer yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng Air Fryer - velavinkabakery.com

3 Ingredients of Resepi Ayam Goreng Air Fryer

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Air Fryer ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 3 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bawang putih | tumbuk.
  2. Sedia - Kunyit.
  3. Sedia - Garam.

3 Cara - Cara Ayam Goreng Air Fryer

Dah ada 3 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Air Fryer pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Campuran garam kunyit dan bawang putih perlu dibuat jadi pes (berair sedikit). Lepas tu baru lah lumurkan kat ayam kita..
  2. Susun dalam bakul air fryer. Setkan air fryer ; ▪️suhu 180-190 darjah ▪️masa 20-25 minit (ikut saiz dan kuantiti) * separuh masa buka bakul dan balikkan.
  3. Siap!.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Air Fryer ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!