Home

Cara Memasak Puding Roti Sempoi Mudah 10 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Sempoi di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Sempoi yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Dessert hari ni laki mak mintak bread pudding 🍞. Kebetulan ada roti yang dah nak expired tu, bulan puasa memang kurang makan roti, so jalan je.. We provide easy to follow cooking instructions & videos ‍ Zarel

Puding Roti Sempoi - velavinkabakery.com Selain daripada resepi puding roti ini, terdapat juga beberapa resepi lain yang semestinya dapat menarik minat semua. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan. Tinggal ambil dua lembar roti tawar, oleskan selai atau margarin dan tambahkan meses.

10 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Sempoi

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Sempoi ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8 keping - Roti.
  2. Sedia 1 tin - susu cair.
  3. Sedia 50 gm - butter.
  4. Sedia 4 - biji telor ayam.
  5. Sedia 50 gm - kismis.
  6. Sedia - sos kastard.
  7. Sedia 1 tin - susu cair.
  8. Sedia 2 - sudu besar gula.
  9. Sedia 3 - sudu besar tepung kastard.
  10. Sedia 200 ml - air.

Lihat juga resep Puding Roti Versi Microwave enak lainnya. Penikmat kuliner, mungkin sudah tak lagi asing dengan hidangan pudding. Nah, bagi anda yang ingin menyimak seperti apa resep sajian pudding roti kukus yang lembut dan enak. Puding roti ini bertambah sedap jika kena dengan sos kastardnya.

4 Cara Memasak Puding Roti Sempoi

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Sempoi pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Roti keping @ apa-apa roti pon boleh digunakan. Carik-carikan roti kasar dalam bekas.
  2. Cairkan butter @ marjerin. Masukkan kedalam susu. Masokkan kedalam bekas roti tadi. Campur kan telor yg digail sebati. Biarkan roti meresap bahan-bahan cair. Masokkan kismis. Gaul rata.
  3. Tuangkan kedalam acuan. Bakar selama 45 minit suhu 150'c.
  4. Sos Kastard - campor semua bahan2 tapis, masokkn kedalam periuk. Sentiasa kacau (guna wisk) hinga pekat dan masak.

Tetapi masalahnya susah hendak cari resepi yang betul bukan mudah. Disini dikongsikan resepi puding roti simple tapi terlajak sedap. Sebelum membuat puding roti, siapkan dulu bahan-bahan yang diperlukan. Cara membuat puding roti ala Aurel Hermansyah. Resepi Puding Roti - Saya pergi ke dapur untuk menyediakan Puding Roti Bakar.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Sempoi ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!