Home

Cara Membuat Puding Roti Sos Kastard Mudah 4 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Roti Sos Kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Sos Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Potong puding roti bakar yang dah sejuk , hidangkan bersama sos kastard ini. Kalau anda tak nak guna coklat chip pun boleh, gunakan kismis sebagai ganti atau buahan-buahan. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat.

Puding Roti Sos Kastard - velavinkabakery.com Nak bakar boleh, kak kukus pun boleh. Kalau takde oven, bole la guna pengukus. Cara mudah untuk buat Puding Roti Sos Kastard yang sedap, ringkas dan hanya guna roti sandwich biasa.

13 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Sos Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Sos Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 13 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Roti 3 keping (kalau bekas besar macam dalam gambar).
  2. Sedia - [email protected]
  3. Sedia - Kismis.
  4. Sedia - Bahan A.
  5. Sedia 2 Cawan - susu segar.
  6. Sedia 2 - Biji telur.
  7. Sedia 2 - Sb gula.
  8. Sedia 1 - Sk esen vanila.
  9. Sedia - Bahan Sos Kastard.
  10. Sedia 1 Tin - susu cair.
  11. Sedia 2 - Sb tepung kastard.
  12. Sedia 2 - Sb gula.
  13. Sedia 1 - Sk esen vanila.

Akibat kebosanan di rumah, maka terhasil lah puding roti ini. Memandangkan I don't really admire the taste of raisins, so I changed with what I like. Watch and download full film, seasons and episodes on iflix. Puding buah sos kastard ni sesuai juga dijadikan desert selepas lunch or dinner.

4 Cara Memasak Puding Roti Sos Kastard

Dah ada 13 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Sos Kastard pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Sapukan planta pada roti. Kemudian, potong 4 dan susun didalam bekas atau loyang.
  2. Campurkan semua bahan A dan kacau sehingga sebati. Kemudian tuangkan atas roti sikit demi sedikit. Selepas itu, taburkan kismis..
  3. Buat lapisan kedua, susun roti dan ulang langkah kedua. Akhir sekali, bakar atau kukus (dalam gambar tu saya kukus).
  4. Untuk sos kastard pula, masukkan kesemua bahan dan masak diatas dapur dgn api yg kecil. Kacau sehingga sebati. Bagi yang suka sos dia cair, tak perlu masak lama. Bagi yang suka sosnya pekat, kacau sehinga dia menjadi pekat terpulang pada citarasa masing masing. Puding roti sos kastard is doneee. Selamat mencubađź’•.

Kat bawah ni, gambar puding buah sos kastad sebelum dan Hidangkan sos kastard dengan puding dan juga fruit cocktail seperti dalam gambar diatas. Selamat mencuba resepi puding buah sos kastad cara mudah. Puding roti dengan sos kastard dapat menarik lebih banyak perhatian dan sangat digemari oleh masyarakat Melayu. Dapatkan resipi penuh Puding Roti Berkuah Kastard di: http Kemudian masukkan roti yang telah dicarik kasar berselang seli dengan kismis. Kemudian, masukkan susu, gula,esen vanilla dan telur ke dalam mangkuk.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Sos Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!