Home

Cara Memasak Puding Roti Pkp 2020 Enak 6 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Pkp 2020 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Pkp 2020 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding roti adalah salah satu makanan pencuci mulut yang paling menghibur di Amerika. Hangat dan mengundang, dan dengan saus dessert atau whipped cream, itu tidak bisa dikalahkan. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan.

Puding Roti Pkp 2020 - velavinkabakery.com Penikmat kuliner, mungkin sudah tak lagi asing dengan hidangan pudding. Ya, sajian makanan penutup ini seringkali dijadikan menu makanan yang paling Untuk yang pertama bisa dilakukan dengan terlebih dahulu mempersiapkan bahan-bahan untuk membuat adonan puding roti. Kongsi resepi puding mulai dari resepi puding roti, resepi puding karamel, resepi puding jagung, resepi puding kastrad dan lain sebagainya.

10 Ingredients of Resepi Puding Roti Pkp 2020

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Pkp 2020 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 10 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 8-9 keping - Roti gardenia putih.
  2. Sedia 1 cawan - Coklat compound (dark) jenis coin.
  3. Sedia 2 cawan - Susu HL.
  4. Sedia - Telur gred C 2 biji.
  5. Sedia - Gula 4 sudu.
  6. Sedia - Kuah Kastard.
  7. Sedia 1 tin - Susu cair.
  8. Sedia - Gula 3 sudu.
  9. Sedia 2 - sudu besar tepung kastard.
  10. Sedia cawan - Air masak setengah.

Resepi Puding Roti Paling Sedap dan Mudah - Kami ingin berkongsi resepi puding roti. Mencari idea untuk resipi untuk petang […] Puding roti berbahan dasar agar-agar, santan, telur, susu, roti tawar dan gula, yang dicampur menjadi satu. Biasanya ada juga yang ditambah dengan berbagai rasa seperti karamel, vanila, pandan, cokelat dan banyak varian rasa lainnya. Selain lembut dan lezat puding roti ini juga bergizi loh.

6 Instructions Puding Roti Pkp 2020

Dah ada 10 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Pkp 2020 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Carik kan roti dalam bekas, mula-mula 3 keping. Kemudian letak kan coklat compound jenis coin.
  2. Masak kan kuah untuk rendaman roti. Masukkan 2 cawan susu segar HL, gula 4 sudu, dan telur gred c 2 biji. Kacau sehingga sebati. Cukup sekadar panas. Tak payah mendidih..
  3. Tuang ke atas roti di dlm bekas. Ulang lagi letak roti 3 keping dan coklat dark jenis coin, tuang habis kuah rendaman roti.
  4. Panaskan oven, suhu 180°c selama 45 minit. Sy tmbh lagi sebab mcm tak garing. Ikut oven masing2 ye. Biarkan puding roti di bakar.
  5. Kuah Kastard - sediakan periuk, masuk susu cair 1 tin, gula 3 sudu, tepung kastard 2 sudu besar. Kacau sehingga pekat yang anda nak. Siap!.
  6. Nak makan potong je. Then curah kuah Kastard sedap sangat ❤️❤️❤️.

Bila petang, mesti teringin nak kunyah benda-benda manis sampai dah tak tahu nak masak apa untuk minum petang. Oleh itu, ini adalah idea resepi yang sesuai untuk dijadikan santapan minum petang, dengan menggunakan bahan yang mudah dan cepat siap. Cara mudah untuk buat Puding Roti Sos Kastard yang sedap, ringkas dan hanya guna roti sandwich biasa. Bahan sos kastard Roti Telur enak dimakan bersama kaya atau madu. SIAPA yang tidak tahu masak roti telur?

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Pkp 2020 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!