Home

Cara Membuat Kek coklat moist with caramel puding 🍮 Enak 21 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Kek coklat moist with caramel puding 🍮 di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kek coklat moist with caramel puding 🍮 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Kek Coklat Lembap Kukus Sukatan Cawan Penafian: Fanpage ini bukan kepunyaan Puan Shida. Kami hanya mempromosikan produk keluaran Puan Shida.

Kek coklat moist with caramel puding 🍮 - velavinkabakery.com Cara Membuat Kek Coklat Moist Kukus. Lembut dan gebu dua gabungan kek coklat dan puding karamel. Pasti jadi rebutan bagi mereka yang suka manisan karamel.

21 Bahan - Bahan Resepi Kek coklat moist with caramel puding 🍮

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kek coklat moist with caramel puding 🍮 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 21 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan Caramel 7 sb gula pasir.
  2. Sedia - Bahan puding:.
  3. Sedia 1 cawan - susu segar.
  4. Sedia 2 - bj telur.
  5. Sedia 1 - bj kuning telur.
  6. Sedia 1 - /² cwn susu pekat.
  7. Sedia 1 - /⁴cwn gula.
  8. Sedia - Sdkit esen vanila.
  9. Sedia 1 - sb tepung gandum.
  10. Sedia - Bahan kek :.
  11. Sedia 1 - bj telur.
  12. Sedia 1 - /² gula halus.
  13. Sedia 1 - sb ovalet.
  14. Sedia 1 - sk vanila.
  15. Sedia 1 - 1/⁴ tepung gandum*.
  16. Sedia 1 - sk baking powder*.
  17. Sedia 1 - sk soda bikarbonat*.
  18. Sedia 1 cawan - serbuk koko*.
  19. Sedia 1 - /² cawan susu pekat.
  20. Sedia 1 - /² cawan minyak masak.
  21. Sedia 1 - /² cawan air panas.

Masukkan adunan kek ke dalam puding karamel yang sudah siap kukus tadi. Since I didnt eat this, I made sure it's a good recipe by sharing it with people who like Banana cakes. They came back with very good feedback and I trust them. If you like bananas it sure is a treat.

6 Cara Membuat Kek coklat moist with caramel puding 🍮

Dah ada 21 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kek coklat moist with caramel puding 🍮 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Perangkan gula dlm kuali, senantiasa kacau hingga gula cair, lalu tuang dalam loyang, ratakan. (gambar ka azlina sebagai contohnya).
  2. Satukan semua bahan puding, dan blend hingga sebati, tapiskan dlm loyang berisi caramel tadi, kukus 20 menit, lalu rehatkan puding sekejap,garis²kan puding dengan pisau..
  3. Ayak bertanda*,ketepikan Satukan telur, gula, esen vanila, mix hingga kembang..
  4. Masukkan susu pekat dan minyak, mix skejap.
  5. Matikan mixer, masukkan tepung kacau sebati, masukkan air panas kacau rata & tuangkan dlm loyang yg berisi puding tadi, tutupkan loyang dgn plastik, kukus selama 30 menit(gambar ka azlina sebagai contohnya).
  6. Selamat mencoba 😊😊.

It's very moist and buttery and the icing is to die for! Resep Puding Coklat ala KFC (Hesti's Kitchen). Punya sisa DCC sedikit, bingung mau dipake apa, nanggung banget kalo di pake bikin roti, alhasil aku cemplungin ke nutrijel. jadilah puding coklat 🍮🍫 Tanpa maizena, tanpa kuning telur, teksturnya udah bagus banget 😍 Tekstur puding ini. Agak mencabar siapkan tempahan kali ni dengan keadaan anak yang tak sihat. Kek coklat karamel merupakan sejenis kek coklat kukus yang mempunyai lapisan puding karamel di atasnya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kek coklat moist with caramel puding 🍮 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!