Home

Cara Memasak Ayam goreng mamak Cepat 1 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam goreng mamak di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng mamak yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Ayam Goreng Mamak Rangup / Nasi Kandar Fried Chicken Recipe If you crave for nasi kandar fried chicken mamak fried chicken, you can try this recipe. Harini Che Siti nak share resepi Ayam Goreng Mamak Rangup. Selamat mencuba, Jangan lupa like & subscribe ya ❤️- Che Siti.

Ayam goreng mamak - velavinkabakery.com Sedap ni buat ikan goreng ala mamak. Asyik ayam je kan, dah jemu tukar la perap ikan pulak.kalau tak mo merah, tak. Selain resepi ayam goreng mamak, kami juga menulis resepi lain yang mendapat perkongsian ramai.

9 Ingredients of Resepi Ayam goreng mamak

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng mamak ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam.
  2. Sedia - Serbuk kunyit.
  3. Sedia - Serbuk cili.
  4. Sedia - Tepung gandm.
  5. Sedia - Garam.
  6. Sedia - Ajinamoto.
  7. Sedia Daun - kari.
  8. Sedia - Halia (dihiris halus).
  9. Sedia - Bawang putih (hiris halus).

Oh ya, jangan lupa share dan like resepi ini ya. Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu. Bila berkunjung ke kedai Mamak, memang tak sah kalau tak 'pekena' roti canai atau teh tarik kan? Selain itu, nasi kandar dengan ayam goreng berempah juga antara menu yang menjadi perhatian.

1 Cara Membuat Ayam goreng mamak

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng mamak pula. Simple saja cuma 1 langkah.

  1. Gaul semua bahan sehingga sebati,masukan ayam dan perap ayam setengah jam,goreng sehingga garing..

Kepada penggemar ayam mamak, apa kata cuba resipi ayam goreng mamak ni. Resepi Ayam Goreng Mamak Yang Bikin Ketagih. Ayam goreng gurih ini juga merupakan salah satu resep masakan rumahan yang digemari anak-anak hingga orang tua. Rasanya yang lezat menjadikan makanan tersebut bisa dimakan dalam segala. APA kELEBIHAN REMPAH PERAPAN AYAM GORENG MAMAK BY BONDA ialah:- Tidak perlu bersusah blend halia dan bawang.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng mamak ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!