Home

Resepi Puding roti custart Cepat 7 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding roti custart di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding roti custart yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Selain daripada resepi puding roti ini, terdapat juga beberapa resepi lain yang semestinya dapat menarik minat semua. Puding roti makan dengan sos kastard menu di petang hari. hehe. biasa la kat rumah mesti ada je roti makan tak sempat nak habis tapi tarikh dah nak expired. kn kn kn? Cara membuat puding roti sendiri tergolong mudah dan praktis.

Puding roti custart - velavinkabakery.com Puding Custard yang lezat ini dibuat dari bahan-bahan yang mudah dicari: telur, gula dan susu. Kemudian sapukan mentega pada roti dan juga pada loyang. Ada yang dibakar, ada yang dikukus.

7 Ingredients of Resepi Puding roti custart

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding roti custart ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 kotak - full cream.
  2. Sedia 20 keping - roti gardenia.
  3. Sedia - telur 2biji.
  4. Sedia 3 - sudu tepung kastard.
  5. Sedia - marjerin.
  6. Sedia 3 - sudu gula pasir.
  7. Sedia - kismis.

Saya pertama kali menyediakan puding roti ialah sewaktu saya berada di tingkatan empat. Resep Puding Roti - Roti tawar merupakan makanan yang sangat praktis untuk disiapkan ketika sarapan. Tinggal ambil dua lembar roti tawar, oleskan selai atau margarin dan tambahkan meses. Anda pasti sering mendapati roti sudah mendekati tanggal kedaluwarsa, tetapi masih tersisa banyak.

5 Cara - Cara Puding roti custart

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding roti custart pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Bahan yang perlu kita sediakan.
  2. Mula potong 4 roti tersebut dan sapu majerin susun ikut kesukaan dan keselesaan.
  3. Pukul telur deng susu cre dan curah ke atas roti tersebut.
  4. Kita buat kuah kastard mula masukkan susu cair dan tepung kastard dan gula kacau sehingga ia mgelegak dan tutup api..
  5. Taraa da siap selamat mencuba...

Supaya tidak terbuang percuma, membuat olahan roti menjadi solusinya. Siapa peminat resepi puding roti kukus kat sini ? Sedapnya BACA : Puding Roti Karamel Mudah Tetapi Sangat Sedap. Puding custard yang creamy dan sedap ini selalu mengingatkan saya akan Jepang. Ketika traveling kesana beberapa tahun yang lalu, hampir semua Yen saya habiskan di minimarket Swanson.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding roti custart ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!