Home

Cara Memasak Ayam goreng masak halia Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam goreng masak halia di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng masak halia yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bahan-bahan- Minyak - Ayam (Isi) - Bawang Merah - Halia - Air - Sos Tiram - Tepung Jagung - Tomato - Lada. Ayam goreng halia ciliapi M.a.k style resepi DI ambil dari masakan cina cuma dimelayukan letak ciliapi selamat mencuba 👌. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'.

Ayam goreng masak halia - velavinkabakery.com Mereka suka makan masakan yang berciri moden macam ni. Jom layan resepi di bawah ini dan juga video penyediaannya di Azie Kitchen Youtube channel di SINI. Cara Masak Ayam Goreng Serundeng: Campurkan semua bahan dan bumbu, masak sampai mendidih dan tercampur rata.

14 Bahan - Bahan Resepi Ayam goreng masak halia

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng masak halia ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Ayam goreng garam kunyit.
  2. Sedia - Bawang putih.
  3. Sedia - Bawang merah.
  4. Sedia - Halia.
  5. Sedia - Ditumbuk.
  6. Sedia 4 - sudu Kicap manis.
  7. Sedia 4 - sudu Sos tiram.
  8. Sedia - Garam.
  9. Sedia - Gula.
  10. Sedia - Hirisan halia.
  11. Sedia - Bawang besar hiris.
  12. Sedia - Cili merah hiris.
  13. Sedia - Lada hitam ditumbuk.
  14. Sedia Daun - sup.

Kemudian masukkan potongan daging ayam ke dalam bumbu yang medidih, ungkep dan kecilkan api, tunggu sampai ayam lunak dan bumbu benar-benar meresap..antaranya resepi ayam masak halia,kari ayam , rendang ayam dan sebagainya kan. Sebelum ni saya dah tulis mengenai Resepi Ayam Goreng Kunyit Untuk yang berminat membeli bawang goreng homemade crunch, boleh ke profil beliau ya. Jom kita tengok bahan-bahan resepi ayam masak halia. Ayam Masak Halia Mudah Dimasak & Sedap Dimakan.

4 Instructions Ayam goreng masak halia

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng masak halia pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Tumis bahan tumbuk hingga wangi..
  2. Masukkan ayam, kicap manis, sos tiram, garam, gula dan sedikit air..
  3. Masukkan hirisan halia, bawang besar, cili dan lada hitam. Kacau hingga bawang layu..
  4. Boleh tabur daun sup bagi wangi sikit..

Masak Apa Masak Mystyle Beef with Ginger (Daging Goreng Halia). Resipi Ayam Masak Halia yang mudah dan cepat Resipi ringkas ni bahan-bahan dia sebenarnya main agak-agak je, versi makan. Goreng bawang putih Halia dan cili kering sampai masak. Ayam goreng Kalasan ini dibuat dengan perpaduan rempah tertentu sehingga menghasilkan cita rasa yang manis, asin, gurih, dan tentunya sangat menggugah selera. Cara memasaknya pun begitu khas yaitu diungkep menggunakan bumbu dan air kelapa.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng masak halia ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!