Home

Resepi Ayam Goreng Salted Egg Mudah 3 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam Goreng Salted Egg di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Salted Egg yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng Salted Egg - velavinkabakery.com

8 Bahan - Bahan Resepi Ayam Goreng Salted Egg

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Salted Egg ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 8 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 Ulas - Bwg Putih.
  2. Sedia 5 - Biji Cili Padi.
  3. Sedia - Ayam Yang Dipotong Kecil.
  4. Sedia - Paste Salted Egg.
  5. Sedia Sedikit - Susu Cair.
  6. Sedia - Dan 1 Tangkai Daun Kari.
  7. Sedia - Telur Sebiji.
  8. Sedia Sedikit - Tepung Jangung.

3 Cara Membuat Ayam Goreng Salted Egg

Dah ada 8 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Salted Egg pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Ayam Hendaklah Di grg Dahulu(Perap dgn garam kunyit).. Pecahkan Telur dan pukul sedikit..Masuk Ayam kedalam telur yg dipukul tadi.. Selepas itu masuk kan kedalam Tepung Jagung(Sadurkan)..Dan Goreng.. Dan tos.. Ambil bwg putih tadi dan tumbuk kasar skit.. Lepas tu Cili padi tadi potong nipis2..Selepas itu tumis bwg putih yg di tumbuk tadi bersama cili padi dan daun kari.. Tumis Sampai kekuningan...
  2. Selepas bahan tumisan td kekuningan.. Ambil Paste Salted Egg masukan kedalam Bahan Tadi.. Gaul Hingga sebati.. Dan masukkan sedikit susu cair.. Gaul2 dah Siap.. Saya Tak Masukkan Garam Sbb Salted Egg Paste Dah Berasa masin.. SenangKan.. Mudah Dan Cepat.. Selamat Mencuba YeA..#ChefOrked😍😘🌹.
  3. Masukan.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Salted Egg ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!