Home

Resepi 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! Mudah 17 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Aneka resipi lauk menggunakan telur rebus yang sangat mudah dimasak, sedap dan sesuai dijadikan menu harian keluarga. Panaskan minyak di dalam kuali dan masukkan bahan kisar. Masukkan daun bay dan masak sehingga bahan garing dan pecah minyak.

👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! - velavinkabakery.com Resepi telur masak kicap simple: Telur yang digoreng Kicap manis Bawang putih Sos cili Cili padi Selamat mencuba dan jangan lupa subcribe😬. LaukPauk.id sarana belanja keperluan dapur dan rumah tangga dengan mudah, murah dan cepat. Lauk Nabati LAUK NABATI adalah semua bahan makanan sumber lauk pauk nabati, biasanya dikenal sebagai sumber protein nabati.

17 Bahan - Bahan Resepi 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU!

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 17 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 6 - biji telur ayam.
  2. Sedia 5 - s/b sos tomato.
  3. Sedia - stengah cawan sos cili.
  4. Sedia 4 - s/b kicap manis.
  5. Sedia 1 - s/b sos tiram.
  6. Sedia 2 - biji tomato belah 4.
  7. Sedia 1 batang - kayu manis*.
  8. Sedia 2 - kuntum bunga lawang*.
  9. Sedia 1 - biji bawang besar merah(potong bulat untuk hiasan).
  10. Sedia 2 ulas - bawang kecil merah*.
  11. Sedia 2 ulas - bawang putih*.
  12. Sedia 1 - inci halia(diketuk)*.
  13. Sedia - gula,garam,serbuk perasa.
  14. Sedia - minyak.
  15. Sedia - air.
  16. Sedia - setengah sudu makan tepung jagung.
  17. Sedia - cili hijau 4-6 tangkai(diketuk).

Telur Telur adalah makanan yang mengandung protein hewani yang paling baik. Kambing Ungkep Kecap enak lainnya. lauk pauk telur. Banyak, berikut beberapa contoh : * Telur ceplok/ telur mata sapi. * Telur dadar * Telur Orak-arik * Rendang telur * Rendang telur kering * Gulai telur * Telur rebus goreng balado * Sosis telur. Gaul bersama sos tiram dan serbuk kunyit kemudia digoreng hingga garing.

6 Instructions 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU!

Dah ada 17 bahan di atas? Mari tengok cara membuat 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Telur tu semua buat telur mata ye..ketepikan..
  2. Potong bawang merah,bawang putih.kemudian masukkan minyak dan tumiskan semua bahan yang bertanda (*).
  3. Agak naik bau harum semerbak,masukkan sos tomato,sos cili,kicap dan sos tiram.. kacau bagi sebati..(api tak mauu kuat yeee.kita nak masak bukan bakor rumah🤭).
  4. Ok,agak sebati,masukkan air sikit...agak la nak banyak mana kuahnya..tp jgn smpai tlalu cayor ye..kacau dan masukkan tepung jagung..
  5. Ok..dah didih,perasakan dengan garam,gula sikittt,dan serbuk perasa...masukkan telur mata td,cili hijau, tomato dan bawang besar yg dah dpotong mcm supering tu..eh!.
  6. Tunggu didih dan likat sikit..ce ghasee.. sedap x.😘 then angkat..bawak cepat pegi meja makan dan jgn lupa masak nasi oi!.

Masukkan telur dan kacau hingga telur masak. Masukkan sedikit air - anggaran cukup untuk kuah. Beli Lauk Pauk Dengan Pilihan Terlengkap dan Harga Termurah. Belanja Produk Lauk Pauk Aman dan Nyaman di Tokopedia. Meskipun lauk tersebut hanya sebutir telur atau tempe namun jika diolah dengan resep dan bumbu yang tepat pasti akan menggugah selera siapapun yang akan memakannya.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi 👩‍🍳LAUK PAUK : TELUR MASAK SOS PADU! ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!