Home

Resepi Puding Roti Sos Kastard Enak 7 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Roti Sos Kastard di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Roti Sos Kastard yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Potong puding roti bakar yang dah sejuk , hidangkan bersama sos kastard ini. Kalau anda tak nak guna coklat chip pun boleh, gunakan kismis sebagai ganti atau buahan-buahan. Puding roti merupakan hidangan pencuci mulut yang popular di kebanyakan negara, termasuk di England, Perancis, Belgium, Puerto Rico, Mexico, Argentina, Louisiana Creole dan selatan Amerika Syarikat.

Puding Roti Sos Kastard - velavinkabakery.com Nak bakar boleh, kak kukus pun boleh. Kalau takde oven, bole la guna pengukus. Cara mudah untuk buat Puding Roti Sos Kastard yang sedap, ringkas dan hanya guna roti sandwich biasa.

14 Bahan - Bahan Resepi Puding Roti Sos Kastard

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Roti Sos Kastard ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 14 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Roti.
  2. Sedia 9 keping - roti.
  3. Sedia - marjerin untuk sapu roti.
  4. Sedia 3 - biji telur.
  5. Sedia 3 - sudu besar gula.
  6. Sedia 1 - sudu kecil esen vanila.
  7. Sedia 1 cawan - susu cair.
  8. Sedia - sos.
  9. Sedia 1 3/4 cawan - susu cair.
  10. Sedia 3 - sudu besar gula.
  11. Sedia 3 - sudu besar tepung kastard.
  12. Sedia 3/4 cawan - air.
  13. Sedia sedikit - garam.
  14. Sedia 1 - sudu kecil esen vanilla.

Akibat kebosanan di rumah, maka terhasil lah puding roti ini. Memandangkan I don't really admire the taste of raisins, so I changed with what I like. Watch and download full film, seasons and episodes on iflix. Puding buah sos kastard ni sesuai juga dijadikan desert selepas lunch or dinner.

7 Cara - Cara Puding Roti Sos Kastard

Dah ada 14 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Roti Sos Kastard pula. Simple saja cuma 7 langkah.

  1. Sapu depan dan belakang roti dengan marjerin. Koyak kasar dan letakkan di dalam loyang..
  2. Masukkan telur, gula, esen vanila dan susu cair di dalam bekas. Kacau sebati semuanya..
  3. Tuangkan bancuhan tadi ke atas roti. Biarkan selama 10minit supaya bancuhan meresap kat roti..
  4. Taburkan kismis. Bijan, coklat atau ap2 toping yg disukai..
  5. Masukkan ke dalam oven selama 40 minit supaya garing suhu 180 - 200.. Kalau xnak garing boleh singkatkan masa. Apabila sudah masak roti akan mengembang..
  6. Okay beralih kepada sos kastard pula. Gula, susu cair, tepung kastard, garam, esen vanilla dan air dikacau rata dan dipanaskan di atas api sederhana. Biarkan mendidih dan pekat sos tersebut. Tutup api..
  7. Tuang sos td ke atas roti. Boleh adjust sos tersebut ikut citarasa masing2. Sedia untuk dimakan..

Kat bawah ni, gambar puding buah sos kastad sebelum dan Hidangkan sos kastard dengan puding dan juga fruit cocktail seperti dalam gambar diatas. Selamat mencuba resepi puding buah sos kastad cara mudah. Puding roti dengan sos kastard dapat menarik lebih banyak perhatian dan sangat digemari oleh masyarakat Melayu. Dapatkan resipi penuh Puding Roti Berkuah Kastard di: http Kemudian masukkan roti yang telah dicarik kasar berselang seli dengan kismis. Kemudian, masukkan susu, gula,esen vanilla dan telur ke dalam mangkuk.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Roti Sos Kastard ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!