Home

Resepi Sup Ayam Berempah Rice Cooker Mudah 16 Bahan

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Sup Ayam Berempah Rice Cooker di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Sup Ayam Berempah Rice Cooker yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Resep nasi ayam hainan super simple masak pakai rice cooker. Support me by clicking the subscribe button. Press the bell icon and choose all for get notification about my new videos.

Sup Ayam Berempah Rice Cooker - velavinkabakery.com Infused with a mix of herbs and spices, this fried chicken dish is incredibly crunchy, juicy and accompanied with heaps of crispy addictive crumbs. Kali ini, kita balik lagi dengan #tipsanakkos terbaru, yaitu cara masak sup ayam di rice cooker atau magic com. Yuk, simak langsunga aja video berikut untuk mengetahuinya. #resep makanan rice cooker #resep makanan indonesia #resep praktis di bulan ramadan #resep spesial di bulan ramadan.

16 Bahan - Bahan Resepi Sup Ayam Berempah Rice Cooker

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Sup Ayam Berempah Rice Cooker ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 16 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 5 - ketul ayam.
  2. Sedia 2 cawan - air.
  3. Sedia 3 - sudu minyak (utk menumis).
  4. Sedia 1 - biji bawang merah.
  5. Sedia 5 - biji ketumbar.
  6. Sedia 2 ulas - bawang putih.
  7. Sedia 1 - inci halia.
  8. Sedia 1 sudu makan - rempah sup [bancuh dgn sedikit air jadikan pes].
  9. Sedia 1 batang - kayu manis.
  10. Sedia 3 - kuntum bunga lawang.
  11. Sedia 1/2 - sudu kecil jintan manis.
  12. Sedia 1/2 - sudu kecil jintan putih.
  13. Sedia 1/2 - biji kentang [saiz besar].
  14. Sedia 1 batang - lobak merah.
  15. Sedia - Segenggam bawang goreng.
  16. Sedia Daun - sup.

Nasi lemak is rice cooked with coconut milk, it is Malaysian signature meal and it's served with spicy sambal Ayam Goreng Berempah (Spiced Fried Chicken). In a mortar, add in lemongrass, garlic and ginger. Place drained basmati rice in a rice cooker pot. Add in the rest of the ingredients, stir to mix.

6 Cara - Cara Sup Ayam Berempah Rice Cooker

Dah ada 16 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Sup Ayam Berempah Rice Cooker pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Sediakan bahan-bahan....
  2. Panaskan minyak didalam ricecooker, tumiskan bawang merah,bawang putih,halia,kayu manis,ketumbar,bunga lawang,jintan manis dan putih sehingga naik bau/garing....
  3. Kemudian masukkan pes Rempah Sup.. Kacau dan biarkan sehingga pecah minyak..
  4. Bila rempah dah pecah minyak. Masukkan ayam,kentang,lobak merah dan air..
  5. Kacau sebati. Saya terus taburkan bawang goreng dan daun sup. Tutup tudung periuk dan biarkan selama 25-30minit mengikut periuk masing-masing..
  6. Bila sup sudah mendidih, perasakan bersama garam dan serbuk perasa [jika suka]... Adjust lah rasanya mengikut selera masing-masing. Siap untuk dihidangkan. Untuk suami saya tambahkan cili padi potong dan sedikit lime jus. Ada rasa masam-masam pedas sikit macam makan di Restauran TomYam....

Sup Tulang Berempah is an aromatic beef bone soup with many adaptations depending on the region it is served. Masak sup ayam menggunakan rice cooker kadang bisa disebut kreatif, bisa juga dibilang kocak. Bayangin aja, hanya dengan rice cooker, kamu bisa memasak sup atau opor ayam yang super enak. Caranya masukkan air dan tungguh hingga mendidih, kemudian rebus ayam dan masukkan bumbu. Resepi ayam goreng berempah ini sangat mudah.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Sup Ayam Berempah Rice Cooker ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!