Home

Resepi šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ Sedap 5 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Lihat juga resipi untuk Puding kastard koktail dengan sos kastard. Dapatkan resipi penuh Puding Kastard Berkuah Koktail di: www.icookasia.com/puding-kastard-berkuah-koktail/. Video kali ini saya kongsikan resepi Puding Kastard Koktail yang dicipta sendiri.

šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ - velavinkabakery.com Malam ini saya membuat Puding Kastard Jagung sahaja tanpa Buah buahan Koktail. Resepi ini saya ambil dari Dapur CT iaitu resepi Puding Kastard Jagung Berkoktail. Itu pun kerana saya hanya ingin menghabiskan baki jagung manis dalam tin yang telah dibuka dulu yang kebetulan cukup cukup.

12 Bahan - Bahan Resepi šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Bahan A.
  2. Sedia 2 cawan - tepung kastard.
  3. Sedia 6 cawan - air.
  4. Sedia 1 cawan - susu cair.
  5. Sedia 2 cawan - gula.
  6. Sedia - Bahan sos vanilla.
  7. Sedia 1 tin - susu cair.
  8. Sedia 3 tin - air guna sukatan tin tadi.
  9. Sedia - 2 cwn gula @ ejas sendiri nak manis macamane.
  10. Sedia - Esen vanilla.
  11. Sedia - 2 sdb tepung kastard untuk pekatkan kuah.
  12. Sedia - Bahan hiasan 1 tin koktail.

Cara-cara memasak Puding kastard berkuah koktail #sedap #enak. Vidio lainnya dari Rere OliviaLihat semua. Selain artikel Resepi Puding Kastard Lembut yang anda cari, anda juga boleh mencari banyak artikel mengenai resepi puding, resepi puding terkini, resepi puding kastard simple dan mudah, resepi puding karamel simple sedap dan lain sebagainya di blog Resepi Puding ini. Puding koktail antara pemanis mulut yang digemari ramai tidak kiralah golongan dewasa mahupun kanak-kanak.

5 Step by Step šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ pula. Simple saja cuma 5 langkah.

  1. Cara=ā†“ā†“ā†“ Satukan semua bahan A masukkan dlm periuk kacau sampai likat..dah likat kecilkan api kacau sentiasa...dah nampak ade bubble meletopĀ² kira dah masak...
  2. Tutup api masukkan dlm acuan kecilĀ² @ bekas yg sesuai..sejukkan dulu baru masukkan dlm peti ais.
  3. Kacau sampai mendidih..rasa tahap kemanisan dia..klau kurang manis boleh tambah gula....
  4. Bila kuah dah mendidih lama perlahankan api masukkan tepung kastard yg dah cairkan dengan sedikit air..tuang kedlm kuah kacau...lpstu tutup api....sejukkan dulu..settle.
  5. Sos vanilla ************* Masukkan bahan untuk sos vanilla kedlm periuk yg sama kita masak puding kastard tadi--KECUALI TEPUNG KASTARD Sejukkan semua dlm peti ais dulu..lagi lama lagi sedapšŸ˜‹šŸ˜‹šŸ˜‹ Nak makan nnt baru hias dengan koktail..nyum...

Ini salah satu resep puding cake yang lumayan sering aku buat. Rasanya unik, nggak sekedar manis tapi ada aroma karamel dan kopinya. Kenapa resep puding jeruk koktail ini pas banget jadi penutup makan siang? Puding tiramisu kastard ni sangat sedap dihidangkan semasa sejuk. Saya letak di dalam bekas kecil supaya lebih senang untuk dimakan kerana puding ni Sebelum nak buat puding tiramisu kastard ni, jom tengok dulu video yang saya sediakan kat bawah ni supaya lebih senang untuk faham cara.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi šŸ„ƒPuding kastard koktailšŸ„ƒ ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!