Home

Resepi Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN Sedap 9 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN - velavinkabakery.com

12 Bahan - Bahan Resepi Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 12 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - RM2 Kaki Ayam.
  2. Sedia - Halia besar 2 jari**.
  3. Sedia 5 ulas - bwg putih**.
  4. Sedia - Ditumbuk.
  5. Sedia - Sos cili.
  6. Sedia - Sos tiram.
  7. Sedia - Serbuk lada hitam.
  8. Sedia - Serbuk cili.
  9. Sedia - Kicap pekat manis.
  10. Sedia - Gula perang.
  11. Sedia - Bijan(optional/pilihan) hny utk taburan.
  12. Sedia - Semua sos dan serbuk, adalah mengikut citarasa masing².

9 Cara - Cara Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN

Dah ada 12 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN pula. Simple saja cuma 9 langkah.

  1. Sediakan bahan² seperti yang dinyatakan di atas..
  2. Rebus kaki ayam lebih kurang 20min, kadar air agak² kaki ayam tenggelam..jangan dok p guna pressure cooker nah.. kte xmo kaki ayam tu hancur plak😌.. lps 20min, tutup api dan toskan..air rebusan tu buang jer, kecuali korang nk guna utk buat sup atau lain²🤗.
  3. Tumbuk halia dan bawang putih, xyah lumat sgt.
  4. Masukkan semua jenis sos dan serbuk ditambah sedikit garam dan perasa klu nak.. jgn bnyk, sbb sos tiram dah masin.. korang masukkan jer dulu agak².
  5. Ha, msa kacau² ni.. calit² la cikit rasa.. kot kurang apa², tambah jer la.. ikut tekak masing²😊.. agak dah sedappp.. perap jap dlm 1 jam..😌.
  6. Ok, lps tu..panaskan kuali/non-stick pan.. masukkan sedikit mnyak, ckit jer eh..☝️.
  7. Huh, masukkan ayam perap td.. kacau² kejap.. tutup dulu..api sederhana jer..jgn lama² tutup tu.. dalam 5min jer.. pastu bkak penutup, biarkan dia garing cikit..nk bg nmpak cam ala² panggang gitu🙈🙈🙈.
  8. Yg ni optional, Bijan.. korang leh goreng tanpa minyak kejap.. bg nmpak kuning² giteww🤓.
  9. Ok, dh msak.. angkat dan susun cecantik dlm pinggan.. leh dmakan dgn limau nipis dan nasi panas².. taburkan bijan td atas kaki ayam yg dh siap dipanggang.. sedia untuk dimakan.. nyum nyum nyum.. 🤤.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Kaki Ayam Panggang 3 Rasa #MAHN ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!