Home

Resepi Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 Cepat 11 Bahan

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Puding buah cocktail, puding agar-agar, puding susu, puding agar-agar, agar-agar with fruit cocktail, makanan pencuci mulut, dessert *** Thank you for. Puding Susu Koktel Buah - Fruit Cocktail Puding. Puding Susu Koktel Buah - Fruit Cocktail Puding.

Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 - velavinkabakery.com Cara membuat : Masak agar-agar bersama susu dan gula pasir hingga mendidih. See more ideas about Agar, Recipes, Pudding desserts. Resepi Puding Cocktail - Teringatat Kampung teringat zaman lama, apabila pilihan raya, kita perlu membuat resepi puding kastard cocktail berkuah. […] Resepi Puding Buih - Hi!

11 Bahan - Bahan Resepi Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 11 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 - paket agar2 strip (bertali ~ lebih kurang 35gm).
  2. Sedia 1/2 cawan - gula.
  3. Sedia 3 cawan - air masak.
  4. Sedia 3 - biji telur ~ putih telur sahaja.
  5. Sedia 1/2 - sudu kecil eseng vanilla.
  6. Sedia - Garam 2 3 cubit.
  7. Sedia 1 tin - susu cair.
  8. Sedia - utk kuah.
  9. Sedia 1 tin - cocktail (hosen recommended).
  10. Sedia 1 cawan - air.
  11. Sedia 5 - sudu susu pekat.

Yang tidak suka makan gula-gula, nano cloudlike yang lembut ni kan? Sekali sekala try buat puding buih berkuah sendiri pulak. Hajat hati nak guna acuan bentuk love tapi takde pulak. Acuan bunga pun jadilah Lagi best time makan waktu petang.

6 Cara Penyediaan Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17

Dah ada 11 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 pula. Simple saja cuma 6 langkah.

  1. Masak agar-agar, daun pandan bersama dengan 3 cawan air tadi sehingga agar-agar larut sepenuhnya.. then, baru masukkan gula dan 2 3 cubit garam dn kacau sebati.. tutup api..
  2. Pukul putih telur bersama esen vanila sehingga kembang (bila terbalikkannya xjatuh dri periuk/bekas) 10-15minit jgn berhenti untuk cantik gebu helok. Ada yg bagitahu x sedap texture dia guna mesin putar tu. (Tpi korang nk cuba mcm tu jugak terpulang).
  3. Masukkan sedikit demi sedikit air agar-agar yg telah dimasak tadi kedalam buih telur. Guna senduk/pemukul telur untuk mengacau buih telur bersama air agar2 tadi mengikut pusingan jam. Sampai terasa berat pukulan ala2 whipecream.(Make sure air agar2 dimasak tadi suam2 tidak terlalu panas).
  4. Apabila sudah kedua2nya sebati (gebu ala2 whipcream) boleh tuangkan adunan dalam loyang. N sapu rata diatasnya.
  5. Sementara ituuu, jom sediakan kuahnyaa. Yumm! Untuk kuahhnya simplee shaja: masukkan semuanya susu cair, cocktail, susupekat n air masak. Kacau perlahan diatas apis perlahan sehingga mendidih. Ada juga yg suka letak telur sebiji. (Saya xsuka letak telur nti texture kuah ketul2 skit) tpi terpulang korangla☺️.
  6. Puding buih berkuah fruits cocktail is done.. sedapppp!.

Rasa sejuk je anak tekak. hihi… Selamat menyediakan resepi puding buih berkuah cinta buat keluarga yang tersayang 🙂. Puding Kastard Berkuah - Resepi Mudah dan Ringkas. Temukan pin ini dan lainnya di Puding. This Caramel Apple Fruit Pizza is a delicious fall dessert with a sugar cookie crust, cream cheese frosting, toasted pecans and a drizzle of caramel. Bulan puasa ni mungkin banyak jugak yang jual puding koktel ni kat bazar tapi Tuangkan kuah kastard.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Buih Berkuah Fruits Cocktail #phopbylinimohd #batch17 ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!