Home

Resepi Ayam Goreng Berempah Sedap 2 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba buat sendiri Resepi Ayam Goreng Berempah di rumah? Jika tidak pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam Goreng Berempah yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Ayam Goreng Berempah - velavinkabakery.com

6 Ingredients of Resepi Ayam Goreng Berempah

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam Goreng Berempah ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 6 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 3 - ketul chicken rib (dipotong 2).
  2. Sedia 3 - sudu besar serbuk kari daging (pakai rempah kari Cap O).
  3. Sedia 1 1/2 - sudu besar serbuk cili.
  4. Sedia 1 - sudu besar lada sulah (aji-shio).
  5. Sedia 1 - sudu besar garam.
  6. Sedia 1 - tangkai daun kari (dipotong kecil).

2 Cara Memasak Ayam Goreng Berempah

Dah ada 6 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam Goreng Berempah pula. Simple saja cuma 2 langkah.

  1. Masukkan semua bahan ke dalam mangkuk. Gaul sebati. Perapkan selama 30minit - 1jam (untuk rasa lagi sedap, boleh perap lebih lama lagi). Macam saya, perap 30minit je..
  2. Goreng dalam minyak panas, sehingga garing. Toskan minyak dan sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam Goreng Berempah ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!