Home

Resepi Puding Jagung Enak 3 Langkah

Aneka Resepi Puding Mudah dan Sedap.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Puding Jagung di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Puding Jagung yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!.

Puding Jagung - velavinkabakery.com

7 Ingredients of Resepi Puding Jagung

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Puding Jagung ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 7 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia 1 tin - susu cair.
  2. Sedia 1 1/4 Cawan - Tepung Kastard.
  3. Sedia 1/2 cawan - gula.
  4. Sedia 1 kotak - Santan Kara.
  5. Sedia 1/2 - teaspoon Garam.
  6. Sedia 1/2 - sk Esen Vanila.
  7. Sedia 400 ml - Air.

3 Cara Memasak Puding Jagung

Dah ada 7 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Puding Jagung pula. Simple saja cuma 3 langkah.

  1. Sediakan bahan bahan yang diperlukan dan masukkan ke dalam kuali. Sekalikan je..
  2. Kacau sampai dia menjadi pekat dan likat. Jangan berhenti mengacau. Api kecik sederhana.
  3. Masukkan dalam loyang dan sejukkan. Boleh lah potong untuk dimakan masa moreh atau lepas berbuka.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Puding Jagung ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!