Home

Resepi Ayam goreng ala Korean Enak 4 Langkah

Aneka Resepi Masakan Ayam Sedap dan Mudah.

Anda pernah cuba masak sendiri Resepi Ayam goreng ala Korean di rumah? Jika belum pernah, anda harus cuba resipi perkongsian ni. Sedap sangat! Malah hasilnya juga sangat lembut, segar dan yang paling penting, terjamin kebersihannya. Bila buat sendiri, anda boleh kawal penggunaan bahan pengawet dan juga MSG. Barulah boleh makan tanpa rasa ragu. Bahan Ayam goreng ala Korean yang digunakan pun sangatlah mudah dan ringkas. Jadi, selamat mencuba!. Bagi korang peminat Korean Food yang dah cuba semua ayam goreng Korea, tapi still jugak tak puas-puas. Lepas tu dah la harga pun mahal. Resepi ayam goreng madu ni memang Korean Fried Chicken la, tapi disebabkan kita tidak ada bahan masakan Korean yang cukup, kita tukar nama.

Ayam goreng ala Korean - velavinkabakery.com Ayam goreng ala Korea dengan segelas bir sudah menjadi salah satu makanan yang umum dimakan di Negeri Ginseng. Namun, ayam goreng tepung yang asalnya dari dunia bagian Barat terkenal bisa masuk ke Korea Selatan. Ayam goreng ala Korea ini memiliki rasa manis dan sedikit pedas.

9 Bahan - Bahan Resepi Ayam goreng ala Korean

Sebenarnya, mungkin ramai tak tahu bahawa cara membuat Ayam goreng ala Korean ini tidak begitu sukar. Percaya atau tidak, anda boleh cuba menghasilkannya sendiri di rumah hanya dengan 9 bahan dan anda tak perlu bersusah payah membelinya di kedai lagi.

  1. Sedia - Potongan ayam.
  2. Sedia Sedikit - tepung gandum.
  3. Sedia Sedikit - garam.
  4. Sedia - Sos cili nyonya.
  5. Sedia - Kicap masin tong nam.
  6. Sedia - Gula.
  7. Sedia Sedikit - biji bijan.
  8. Sedia Daun - bawang.
  9. Sedia - Minyak masak untuk menggoreng dan menumis.

Ganjang chicken adalah ayam goreng Korea yang memiliki perpaduan rasa manis, asin dan gurih. Berhati-hati, letakkan ayam anda di dalam - jangan terlalu banyak tak nak overcrowded. Potongan yang lebih kecil akan masak lebih cepat. Resep Ayam Goreng - Untuk mengolah makanan berbahankan ayam memang ada banyak sekali caranya, bahkan karena di Indonesia terkenal akan rempat-rempah yang sangat kaya maka ayam itu sendiri bisa di hidangkan dengan cita rasa manis, gurih, berkuah kental hingga dominan rasa pedas.

4 Instructions Ayam goreng ala Korean

Dah ada 9 bahan di atas? Mari tengok cara membuat Ayam goreng ala Korean pula. Simple saja cuma 4 langkah.

  1. Ratakan tepung gandum and sedikit garam..
  2. Salut nipis ayam dengan tepung gandum tersebut..
  3. Goreng ayam dua kali..
  4. Untuk sos, tumis bawang putih dicincang halus. Masukkan sos cili dan sedikit kicap. Masukkan daun bawang dan ayam yang telah digoreng tadi. Siap..

Dari Hiburan hingga ke makanan suka sangat tiru gaya Korea dan menjadi ikutan sehingga seperti ketagihan. Namun jika untuk mencuba menu masakan rasanya tidak menjadi masalah. Tentu anda suka ayam pedas ala Korea bukan? Jika anda suka bolehlah ikut resepi yang sangat mudah ini. Saya pernah makan ayam goreng korea ni di restoran.

Mudah saja, bukan? Bahan-bahan pun tak susah nak cari. Dengan perkongsian resepi Ayam goreng ala Korean ini, mudah-mudahan lebih ramai yang dapat membuatnya sendiri di rumah. Mana tahu, mungkin ada yang dapat jana pendapatan tambahan sekaligus. Selamat mencuba!